A Bankweb története

Az elmúlt évek munkájára visszatekinteni nekünk is rendkívül izgalmas. Amikor 2001-ben egy online pénzügyi portál elindításáról döntöttem, mindent másképpen gondoltam…

Az internet hőskora

Bátran állíthatom, hogy ezek az évek jelentették az internet hőskorát. Sokan hittünk benne, mások csak kinevették és gyerekjátéknak tekintették. Ez volt a betárcsázós internet kapcsolat időszaka, a számítógépek akkori teljesítménye és lehetőségei ma már hihetetlennek tűnnek.

Ha azt mondom, hogy már 2001-ben olyan világot láttam magam előtt, ahol gyors interneten tájékozódunk a világ dolgairól, mindenről és valóban minden információ elérhető lesz a neten – ma már nem nevetnek ki, de akkoriban a barátaim is mosolyogtak. Amikor nagy hévvel meséltem, hogy majd a számítógépen fogjuk a hitelt megrendelni és be sem kell menni a bankba, a telefonálás pedig a fülünkbe illesztett vezeték nélküli kis kütyün keresztül fog zajlani és a telefon a bankkártya és a számítógép egy kütyüvé forr össze…. Hát kinevettek, senki sem értette mit is akarok mondani ezzel.

Akkoriban a bankok weboldala csak pár lap volt, ahol arra kértek bennünket, hogy menjünk be a bankfiókba, ha valami érdekel bennünket. Ekkor a Bankweb kalkulátoraival és online igényfelmérő adatlapjaival, elemzéseivel egyedülálló információforrás volt azon kevesek számára, akik internethez jutottak. Főleg a munkahelyen internetezett mindenki, otthon mindez drága és nehézkes volt.

Így nézett ki a weboldalunk 2004-ben (már amennyire mentésből ez helyreállítható):

Aztán egy nagyobb fejlesztést követően 2007-től visszatértünk a saját weboldal fejlesztéshez (azóta is magunk fejlesztjük az összes weboldalunkat) és látva az internet robbanásszerű fejlődését weblapok egész sorát hoztuk létre a legfontosabb pénzügyi témákban.

Interaktivitás és ügyfél kapcsolatok

Első pillanattól fontosnak éreztem, hogy közérthető és mindenki számára érdekes, könnyen felfogható kérdésekről írjak, az érthetetlen szakkifejezések kerülésével. Fórumot indítottunk, mindig adott volt a hozzászólás és vélemény nyilvánítás mindenki számára. Az utóbbi időkben szakértői videókkal bővítettük az eszköztárunkat, a mobiltelefonok felé önálló fejlesztéssel nem jöttünk ki, de hiszem, hogy az internet és a telefon egy platformot kell, hogy használjon. Végeztem pár számítást, hogy hány ügyfél kerülhetett velünk kapcsolatba, de mindig arra jutottam, hogy százezres nagyságrendről beszélhetünk.

Az elmúlt tíz év alatt több alkalommal építettünk fel országos lefedettségű tanácsadó hálózatot, amely aztán mindig gyorsan összeomlott. A nagy cég felépítése így nem sikerült, de ezt ma már nem is bánom, jobban érzem magam a specializált kis vállalkozás köntösébe – ez nem szűk és nem is lötyög rajtam. Kicsik és rugalmasak vagyunk, minden ügyféllel egyedileg foglalkozunk.

Munkám során számtalan interjú, TV műsor és média megjelenés mellett több blog és fórum szerkesztése volt napi szintű feladatom. Ami ma is működik, az a Nők Lapja Café.

A jelenről nem írok – legalább még tíz évig….

dr.Tatár Attila

 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük