A kisvállalatok szeretik a Facebook-ot

A tíz leggyakrabban használt marketing eszköz közül hat online, a sajtóhirdetés kiesett a Facebook hirdetés pedig bekerült a top 10-be – derül ki a Marketing Commando szeptemberi online felméréséből.

Vállalati Facebook megjelenés.A legjelentősebb változás, hogy Facebook hirdetés hat helyet lépett előre az elmúlt évhez képest és ötödikként bekerült a tíz leggyakrabban használt marketing eszköz közé. A válaszadók 34 százaléka nyilatkozott úgy, hogy rendszeresen hirdet a Facebookon – a múlt évben 22 százalék volt az arány.

„A Facebook kiénekelte a sajtot a kisvállalatok szájából és minden eddiginél eredményesebben vette rá őket, hogy hirdessenek. Ebben több tényező is szerepet játszott: a Facebook divatos, ugyanakkor olcsó és mérhető – ez már önmagában is vonzó. Emellett nem elhanyagolható a cégvezetőt érő közösségi hatás: a kisvállalkozó ugyanúgy fogyasztója, azaz nézője és olvasója a Facebooknak mint bárki más és rendszeresen látja az övéhez hasonló cégek reklámjait” – mondta Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő, a felmérést végző Marketing Commando vezető tanácsadója.

Hozzátette: Gyakran előfordulhat, hogy saját konkurensének a hirdetéseivel találkozik szembe a vállalkozó a Facebookon. Mindez, valamint, hogy a hirdetés lehetősége mindig szem előtt van, hatékonyan ösztönöz a kipróbálásra.

 

  2009.Az Ipsos és Marketing Commando kutatása alapján 2012.A Marketing Commando

online felmérése alapján

2013.A Marketing Commando

online felmérése alapján

1. Honlap Honlap Honlap
2. Nyomtatott sajtó Facebook oldal Facebook céges oldal
3. Szórólap Ajánlás Ajánlás
4. Direct mail Szórólap Google Adwords á+1
5. Akciók Adwords (PPC) hirdetés Facebook hirdetés á +6
6. Hírlevél Árakció Szórólap -3
7. Ajánlások gyűjtése Keresőoptimalizálás Árakció -1
8. Kültéri plakát Linképítés Keresőoptimalizálás -1
9. Hűség program Kupon (Saját készítésű) Linképítés -1
10. Rádió reklám Sajtóhirdetés Kupon (Saját készítésű) -1

A kis- és közepes vállalkozások által használt reklámeszközök 10-es toplistája. Forrás:www.MarketingCommando.hu

A sajtóhirdetés a vesztes

A sajtóhirdetés nem került az első tíz leggyakrabban használt eszköz közé. A felmérés adatai szerint a kisvállalati hirdetők aránya nem változott, hanem más eszközök használata került előtérbe. A válaszadók 20 százaléka használja, ami lényegében megegyezik a múlt évivel (22%). A sajtóhirdetés a kisebb árbevételű cégek között veszített a népszerűségéből, éppen a Facebook hirdetés javára.

A Facebook hirdetés az 50 millió forintnál kisebb éves árbevételű vállalkozások körében kedvelt különösen, a megkérdezettek 40 százaléka nyilatkozott úgy, hogy használja. Minél nagyobb a cég árbevétele, annál kisebb arányban használ Facebook hirdetést, a 200 millió forint éves árbevétel feletti vállalkozásoknál pedig már nincs a top 10 eszköz között, miközben a sajtóhirdetés igen.

Milyen a marketing eszköztár?

A tíz leggyakrabban használt marketing eszköz közül hat online. A honlap továbbra is a legnépszerűbb, amit a cégek 78 százaléka használ, szinte ugyanannyian mint egy éve. A megkérdezett kisvállalkozások 59 százaléka használ Facebook céges oldalt, 45 százalékuk ajánlást és 36 százalékuk Google Adwords hirdetést.

A cégek forgalma alapvetően befolyásolja, hogy milyen marketingeszközöket használnak. A legkisebb bevételű cégek a mindenki által leggyakrabban használt eszközöket, a honlapot, a Facebook oldalt, ajánlásokat és a Facebook hirdetést alkalmazzák. A nagyobb, kettőszáz millió forint feletti árbevétel feletti cégek eszköztára jóval szélesebb, náluk jelentős a direkt értékesítést célzó és tömegmarketing eszközök használata.

 

Minden vélemény számít!

Név *
Email *
Weboldal