Az elektromos autózás Németországban

Kemény harcok és egyeztetések után Németország végül érdemi lépéseket tesz az elektromos autózás elterjesztésének érdekében. Pénzzel támogatják a vásárlókat, komoly töltőinfrastruktúrát építenek ki és növelik az elektromos autók részarányát az állami flottában. A mostani program ugyanakkor egyáltalán nem garantálja még a korábban kitűzött célok elérését.

A tisztán elektromos meghajtású autók vásárlása esetén 4 ezer eurós, a plug-in hibridek vétele estén pedig 3 ezer eurós árkedvezményt ad majd a német kormány. Ugyanakkor kikötés, hogy a nettó 60 ezer eurós listaár felett nem kaphatnak kedvezményt a vásárlók.

A mintegy 600 millió eurós programon túl állami pénzből 300 millió eurót fordítanak a töltőinfrastruktúra fejlesztésére 2017 és 2020 között. Ez várhatóan 15 ezer töltőállomás, köztük 5 ezer gyorstöltő telepítésére lesz elég. További 100 millió eurós beruházással legkevesebb 20 százalékra emelik az elektromos járművek arányát az állami autóflottában.

Az állam és a gyártók által fele-fele arányban finanszírozott programmal az elektromos autók aránya elérheti a mintegy 500 ezer autót jelentő 1 százalékos „kritikus tömeget”, aminek révén állami segítség nélkül folytatódhat az elektromobilitás terjedése. A program májusban indul, és a források kiapadásáig vagy legkésőbb 2019-ig tart. Eddig a német gyártók, a BMW, a Daimler és a Volkswagen jelezte, hogy csatlakozik.

A nagyjából egymilliárd eurós program a német ipar erősítését is szolgálja, célja a hazai kutatás-fejlesztés és gyártás ösztönzése, de versenysemleges, külföldi gyártók is részt vehetnek benne – mondta Sigmar Gabriel alkancellár, gazdasági miniszter.
A gazdasági miniszter szerint Németországnak az elektromobilitásban nemcsak a gyártást, hanem a piacot tekintve is vezető szerepre kell törnie. A támogatási program hozzájárulhat ahhoz, hogy „tömegcikké” váljon az elektromos autó, a német cégek az élre kerüljenek a harmadik és negyedik generációs akkumulátorok fejlesztésében és visszahozzák a Távol-Keletre áttelepített termelést Németországba.

Arról nem is beszélve, hogy a program bevezetésével komoly lépést tehet Németország abba az irányba, hogy megvalósítsák azt a törekvésüket, amit még Angela Merkel lengetett be 2012-ben, vagyis, hogy az ország útjain egy millió elektromos meghajtású jármű fog futni 2020 végéig.

Az eladási adatok alapján viszont ettől nagyon távol van az ország. A kellő politikai támogatás (financiális és egyéb érdemi ösztönzők) hiányának ugyanis az lett az eredménye, hogy az elmúlt négy évben kevesebb, mint 31 ezer darab tisztán elektromos autót regisztráltak Németországban.
A mostani bejelentés kapcsán azt is meg kell jegyezni, hogy a németek egyszerűen lépéskényszerbe kerültek. A csapból is az folyik már, hogy az elektromos hajtásé a jövő, és ha versenyben akarnak maradni a nagy riválisokkal szemben, akkor egyszerűen nem várhatnak tovább. A lemaradás ugyanis komoly következményekkel járna egy olyan ország számára, ahol csak a Volkswagen, a Daimler, a BMW és ezeknek a cégeknek a beszállítói, közvetlenül 790 ezer embernek adtak munkát tavaly. Több mint 5,7 millió járművet gyártottak és 404 milliárd eurós árbevételt ért el az iparág.
Forrás: portfolio.hu

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük