Bicikliút készül Budapest-Balaton között

A Budapest-Balaton kerékpárút tervezése is szerepel abban a tenderben, amelyet a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. írt ki.

A keretmegállapodás érinti a balatoni bringakör déli- és északi parti részét is, az előbbi 85,3, míg az utóbbi 61,1 kilométeres. A Budapest-Balaton kerékpárút Pest megyei szakasza 23,3, míg a Fejér megyei szakasza 32,4 kilométer hosszúságú. Szerepel a listán a EuroVelo 6 kerékpárút Győr-Moson-Sopron és Komárom-Esztergom megyei szakasza 54,9, továbbá a Pest megyei szakasza 11,8 kilométerrel. A Győr-Pannonhalma közötti kerékpárút 15 kilométer hosszú lesz.

Nem jelentkezhet a tenderre az, akinek az elmúlt 3 évből nincs legalább egy 20 kilométer hosszú kerékpárút tervezési referenciája. A tenderre szeptember 20-ig lehet pályázni. Az értékelésnél 50 súlyszámmal szerepel a tervezők tapsztalata és ugyanennyivel az ár is.

A tervezés finanszírozási forrása részben hazai, továbbá az uniós Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (IKOP), a Településfejlesztési Operatív Program (TOP), a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program (GINOP), továbbá a Versenyképes Közép-Magyarország Operatív Program (VEKOP).
Forrás: napi.hu

One Reply to “Bicikliút készül Budapest-Balaton között”

  1. Bicikliút Budapest és Balaton között.
    Íme erről a véleményem:
    Egy hír, ami elég jól hangzik. De ha belegondolok, akkor a következők jutnak eszembe:
    – az autópályán kb. 90 km. míg meglátom a Balatont. Ha kerékpárút fog kiépülni, akkor az is kb. ekkora hosszú lenne, hiszen illik kikerülni a tartós és nagyobb emelkedőket stb. Persze ez az út nyomvonalát is meghatározza, de azért ehhez is fog kelleni kb. 90 km. a tó keleti partjáig. Ha a tó déli közepéig számítjuk, akkor az már kb. 130 km. lenne.
    És itt a konkrét kérdésem: ki az aki ezt a biciklitúrát elvállalja, aki biciklivel akar lemenni a Balatonhoz, akárcsak 90 km-t is megtéve. Mert hát nem mindíg süt a nap, nincs mindíg szélcsend stb. És ha lemenetelkor jó idő volt, akkor nem biztos hogy a visszaút időpontjában nem fog esni az eső.
    Meg hát aki már rászánta magát a hosszú távú kerékpározásra, akkor annak útközben vannak normális szükségletei is, amiket normális, európia módon kellene tudni kielégíteni; esőbeállók, pihenőhelyek étkezési és hygéniai lehetőségekkel stb.
    Persze lehet, hogy a kerékpáros utazás is gyorsabb és kényelmesebb is lesz majd így, mint majd akkor a telítődött és bedugult M7-en araszolva eljutni tavi célunkhoz.
    Szóval kinek épül ez az út? Kik veszítenének, ha nem épülne meg? Hát azok, akik a ezzel is nagyot akarnak sz”szakítani”, túlárazott költségvetéssel, silánynál is silányabb burkolat és útpálya minőséggel stb. Szóval szerintem nekik írták ki ezt a pályázatot, hogy megint pénzhez juthassanak, ha eddig még nem csaltak, loptak eleget.
    Ha az új kerékpárutak a meglévő közutak mellé épülnek, ott még egyéb, járulékos és nem mindenkinek kellemes intézkedésekkel járhat? kisajátítások, a kerteket 2-3 méterrel lecsökkenteni a ház előtt stb.
    És ha az érintett lakosok a közigazgatási eljárás során magukra találnak és tiltakoznak az új kerékpárút ellen? (Vagy ez is diktatórikus úton fog történni?)

    Nem akarok nagyon elkalandozni, meg hát nem is kimondottan egy ellenpropagandát akartam írni. Csak a kb. 30 éves közlekedésépítői-forgalomszervezői tapasztalatom alapján indukálódott gondolataim igyekeztem papírra vetni.

    Tisztelettel:
    H_Gábor

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük