Fiatal vállalkozók nehézségei

Fiatalként nem egyszerű vállalkozni, de nincsenek egyedül azok, akik az üzleti életben szeretnének érvényesülni. A legtöbb vállalkozó egyedül érzi magát és néha úgy érzi, „szélmalomharcot” vív. A FIVOSZ tagjai azonban tudják, egymást segítve egyszerűbb, a megoldás a közösségben rejlik.

Vállalkozáshoz nem elég csupán egy jó ötlet, hanem számos más dolog is kell hozzá. Sokszor az a kérdés, hogyan fog új embereket megismerni, kinek tud értékesíteni? Hogyan hirdesse magát és egyáltalán kitől tud kérdezni, ha elakad? Az idén 10 éve működő FIVOSZ (Fiatal Vállalkozók Országos Szövetsége) a legnagyobb fiatal vállalkozói közösség, aminek az egyik fő célja, hogy ne maradjon kérdés megválaszolatlanul. A fiatal generáció segítése érdekében mára a magyar GDP negyedét adó vállalatokkal működött együtt a szervezet, olyan neves partnerekkel, mint a Fornetti, a MOL, a Roland Divatház, a Mercedes-Benz, a Sziget, vagy éppen a Dumaszínház. Ambiciózus tagjaik között pedig neves márkákat építő fiatal vállalkozók is szerepelnek, például Papp András, a MANNA ABC alapítója.

 

„A napi problémák, a folyamatos üzleti nyomás láthatóan elveszi a fiatalok kedvét attól, hogy bármilyen vállalkozásba fogjanak. Sok fiatal nem mer vállalkozni, vagy anyagiak, vagy a szülőknél látott stressz miatt. Az is lehet, hogy nem kalkulálják bele a sikerhez vezető útba, hogy ahhoz, hogy elérjék a kívánt eredményeket, számos kudarcba fulladt ötlettel, kísérlettel kell megbirkózniuk. Egy-egy kudarcnál nem szabad megállni, hanem tanulni, építkezni kell belőle. Olyan nincs, hogy mindig minden összejön. Jó érzés azt látni, hogy tudunk olyan muníciót adni a fiataloknak, amely ahhoz szükséges, hogy bátrabban, lelkesebben vágjanak bele valami újba. Jó érzés útmutatónak lenni, inspirálni” – mondta Papp András.

A MANNA ABC tulajdonosa a FIVOSZ fontos előnyének tartja, hogy tagként szakértők segítik a vállalkozás munkáját, tanácsadással, információkkal, amire egy kezdő cégnek szüksége lehet. FIVOSZ tagként a havi rendszerességgel megrendezésre kerülő rendezvényeken személyes kapcsolatot lehet építeni a többi vállalkozóval, a szakmai előadásokon pedig tanulni, fejlődni.

A FIVOSZ tagja a Tikkadt Szöcske, a magyar kóla megálmodója, Neumann-Bódi Edit, az Italműhely Kft. egyik vezetője is. „A FIVOSZ-szal egy rendezvény keretein belül ismerkedtünk meg. Azóta mi is tagok lettünk, részt vettünk több programon, érdekes emberekkel találkoztunk és beszélgettünk. Tapasztalatunk alapján azt látjuk, hogy jó keretet teremtenek a hozzánk hasonlóan gondolkodókkal való találkozáshoz. Ezekből az ismeretségekből pedig jönnek az újabb üzleti lehetőségek” – mondta Neumann-Bódi Edit.

A szövetség közel egy évtizedes tapasztalata alapján a fiatal vállalkozók közösségre vágynak, hogy inspirálódhassanak, fejlődésre, hogy sikeresen tudjanak tudás alapon építkezni és üzletre, hogy növelhessék cégeiket – melyet mind megtalálnak a FIVOSZ-ban.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük