Hirdesse lakását az interneten

Éledezik az ingatlanpiac. Aki új otthont keres, az meglepve tapasztalhatja, hogy elkezdtek felfelé kúszni az árak. Persze eladni még mindig nem könnyű egy lakást vagy házat, alaposan meg kell néznünk, hova is töltjük fel a hirdetésünket.

Hogy hol hirdessünk? Másfél éve is azt mondtuk, amit most: több helyen, de ne ész nélkül mindenhol. Nemcsak azért ne, mert a szürke zónában simán belefuthatunk lenyúlós oldalakba, amelyek kihasználják a figyelmetlenül feltöltőket, hanem mert sok időt (és a fizetőseknél pénzt) takaríthatunk meg azzal, ha kerüljük a felesleges duplázásokat.

A két mamut apróhirdető elkeseredett harca véget ért, az OLX (mely eredetileg Apród néven futott be a magyar piacon) kivonult, és átengedte a terepet a Jófogásnak. Nagyjából mindenki örült az ingatlanhirdetési oldalaknál, hogy így dőlt el végül a milliárdokat felemésztő háború. Egyrészt mert nem az erősebb győzött (a Jófogás szinte minden mutatója alulmaradt az OLX-szel szemben), másrészt mert az ingatlanhirdetési felülete is a vesztesnek volt jobb. Vagyis bíznak benne, hogy a Jófogás egy darabig még nem jelent akkora a konkurenciát a lakáshirdetési piacon.

Előző összefoglalónkban az apróhirdetők mellett három országos oldalt emeltünk ki, amelyek kifejezetten ingatlanokra specializálódtak: ingatlan.com, Ingatlanbazár.hu, és Otthontérkép.
Még mindig ők alkotják a top 3-at a látogatottságban, épp csak a sorrend változott meg. A piacvezető „com” tartja a pozícióját, ám az Otthontérkép behozta, majd le is hagyta az Ingatlanbazár.hu-t. Ebben nemcsak az előbbi gyors növekedése játszhat szerepet, de az utóbbi lemorzsolódása is: a netes piacon nagyon gyorsan le tud maradni, aki nem fejleszt folyamatosan.

Ennek szép ellenpéldája amúgy az Ingatlantájoló felívelése. Bár a legnagyobbak közé nem nőtt föl, tavaly őszi redizájnjával meg tudta duplázni a látogatottságát, hogy aztán néhány héttel ezelőtt vevőjére találjon.

Merthogy nem csak az apróhirdetési birodalmak között zajlottak vételek és eladások. Épp az előző cikk megjelenése előtt vásárolta föl az Ingatlan.com tulajdonosa az északkelet-magyarországi piacon erős Toplakot. Ezután az Otthontérkép ragadta magához a kezdeményezést: tavaly ősszel az irodapiacon vezető Irodaház.info csoport került hozzájuk, amit pár hónappal később az Ingatlan.com követett. Ők a hasonló profilú, szintén üzleti ingatlanokkal foglalkozó Iroda.hu csoportot vették meg idén tavasszal.
Nyár elején ismét az Ingatlan.com lépett, felvásárolta a BankRáció.hu-t, mely egy hitelajánlatokat kínáló oldal, így szorosan kapcsolható a lakáshirdetésekhez.

A legfrissebb hír az Otthontérkép lépése, ők a negyedik legerősebb szereplőt, az Ingatlantájolót vették meg néhány napja. Az oldal elsősorban azért izgalmas, mert számos kis irodával tart kapcsolatot, ráadásul „életkora” miatt a második legerősebb az organikus forgalma a hazai piacon (ez a keresőkből érkező látogatókat jelenti, illetve azokat, akik nem átkattintanak hozzájuk valahonnan, hanem célzottan beírják a nevüket).

És ezzel el is érkeztünk a legfontosabb történésekhez, hogy ki mit fejlesztett a közelmúltban. Arról már esett szó, hogy az Ingatlanbazár gyakorlatilag semmit, az Ingatlantájoló meg egy alapos ráncfelvarrással felhúzta magát az élbolyba, míg a Jófogás egyszerűen bepótolta azokat az alapvető hiányosságokat, amik egy rendes ingatlanhirdetés feladásához szükségesek.

Amivel viszont egyetlen ingatlanos portál sem foglalkozott, az a telefonos applikáció. Ez azonban teljesen érthető, még akkor is, ha a külföldi nagyok (Zillow, Trulia stb.) más stratégiát követnek. Nálunk egy ember általában egyszer-kétszer vesz lakást életében, ehhez pedig jellemzően nem tölt le appot (az apróhirdetéssel más a helyzet persze). Viszont telefonon azért keres természetesen, szóval fontos, hogy a mobilon is egyre jobbak legyenek az oldalak.

Hogy mit hoz 2016? Alighanem azt, hogy a piac tovább egyszerűsödik, a tavaly még öt-, idén négyszereplős terepen jövőre talán már csak három említésre méltó szereplő marad. Az ingatlanhirdetési portálok közötti verseny pedig még kiélezettebb lesz, aminek pedig egészen biztos mi, hirdetéskeresők és ingatlanhirdetők látjuk majd a legnagyobb hasznát.
Forrás: index.hu

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük