A leggyakrabban használt szó a neten

130 ezer magyar weboldalt vizsgált át 2014 októberében egy hazai fejlesztésű startup, a SEOceros az első Nagy Magyar Webaudit során.

Magyarországon még nem készült ilyen nagyszabású webes kutatás a cég állítása szerint, amit jól példáz a kutatást végzők által hozott példa, miszerint, ha az elemzett weboldalakat egymás után illesztenénk, akkor ezen a virtuális hídon át lehetne sétálni a Balatonon hosszába.

A kutatás során a weboldalak főoldalait – kezdőlapjait – vizsgálták, a legnagyobb hazai hírportáloktól kezdve egészen az apró kis cégekig. A mintegy 130 ezer magyar weboldal leggyakoribb szava a „kft”, de a turisztikai szektorra jellemező szavakból található a legtöbb a top50-ben, mint az „utazás” a „hotel” a „szállás” vagy a „wellness”. „A weboldal tulajdonosok jelentős része még mindig nem ismerte fel a közösségi oldalakban rejlő lehetőségeket, pedig komoly vevő és ügyfélszerző csatornaként lehet, és érdemes használni ezeket az oldalakat.” – mondta el Rácz-Akácosi Attila, a SEOceros csapat keresőoptimalizálás szakértője. A közösségi interakciók elemzése során az volt az elsődleges vizsgálati szempont, hogy az adott webcímet hányan osztották meg a különböző közösségi oldalakon.

Az ia kiderült, hogy a Facebook még mindig messze a legnépszerűbb és leginkább használt közösségi oldal. Az összes elemzett weboldalból közül több mint 70 ezret osztottak meg – legalább egyszer – a Facebookon, valamivel több mint 12 ezret a Google +-on, 13 ezret a Twitteren, 1763-at a LinkedInen, és mindössze 160-at a Pinteresten. Ennek az egyik fő oka, hogy a megosztás gombok közül szinte csak az abszolút favorit Facebook, a Google, és a Twitter fedezhető fel a weboldalakon.

A weboldalakon átlagosan 18 kép van, az elemzett 2.5 millió képből azonban csak mintegy 1 millió kép esetén volt definiálva a keresőmotorok számára, hogy mi is található a képen. A népszerű weboldal rendszerek közt alig akad biztonságos: nagyon sok olyan feltört weboldal van, amiről a tulajdonosaik nem is tudnak.
Forrás: hvg.hu

Főbb kulcsszavak: Pénzbulvár

Minden vélemény számít!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

*

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

  

Szakértőnk

dr.Tatár Attila, pénzügyi szakértő, befektetési tanácsadó
dr.Tatár Attila
közgazdász, tanácsadó
- Hírlevél
- V.I.P. Hírlevél

Akciós könyvek

Hogyan válhatok befektetővé? Ajándék e-könyv. Befektetési tanács, külföldi termékek.

Hozzászólások