Marad a harc az apróhirdetési piacon

Az ingyenes online hirdetési piacon évek óta zajló „csak egy maradhat” csatározásnak február közepén látszólag azzal lett a vége, hogy Jófogás tulajdonosának, a norvég Schibsted Classified Media Ltd.-nek a friss jelentésében megjelent: riválisa bezárja a magyarországi leányvállalatát, az OLX-et.  Mit hoz a jövő? Milyen versenyre képes a Vatera?

A Schibsted és a Naspers (utóbbi, dél-afrikai cégcsorportba tartozik az a lengyelországi székhelyű Allegro Group, melynek leányvállalata többek között a magyar OLX is) megállapodása szerint az ex-Apród bezárása fejében a norvégok ugyanezt teszik meg a román és a portugál piacon a saját ottani vállalkozásukkal. Akkor várható volt, hogy a Jófogás villámgyorsan a saját platformjára rotálja majd át az OLX hirdetőit, és miután a rivális „elenyészik a semmiben” (hiszen a portál március 30. után bezár, a hirdetők és a hirdetések pedig eltűnnek), a Schibsted érvényesíteni kezdi a más országokban már bejáratott és sikeresnek is bizonyult piaci modelljét. Annak alaptézise az, hogy az apróhirdetések ingyenesek, de a kiemelések és egyéb szolgáltatások már fizetőssé válnak.

 

Jön a Vatera

A OLX kivonulása azonban nem jelenti azt, hogy a Naspers lezártnak tekintené ezt az ügyet. Az Allegro ugyanis jó pár hete azon dolgozik, hogy az apróhirdetési piacon megüresedő helyre valahogy be-, illetve visszatolja a hazai online kereskedelem régi nagy óceánjáróját, az utóbbi években egyre inkább háttérbe szoruló Vaterát. Fel van adva a lecke a Jófogásnak.

 

Amennyiben az a feltevés igaznak bizonyul, hogy a hirdetőknek és felhasználóknak is le kell hogy essen: az ingyenesség az egyik, de nem feltétlenül a legfontosabb fokmérője a sikeres online adásvételnek, akkor a Jófogás látszólagos nyerő helyzete egyáltalán nem egyértelmű. Még annyira se, mint volt egy hónappal ezelőtt.

A Vatera előtt ugyanis az Allegro (Naspers) a korábban elzárt területeket is megnyitja újra, és ehhez muníciót is biztosít. Az OLX bezárásával felszabaduló céges (értsd: Allegro) potenciálokat, fejlesztési pénzeket és kapacitásokat a Vatera ennek megfelelően az utóbbi hetekben becsatornázta magába. Leporolták és újravágták a régebbi vaterás reklámokat is annak megfelelően, hogy a már meglévő eladó- és vevőminősítő rendszerre, a termékek valós idejű státusának biztosítására és a beépített szűrőkre (eladói kontroll, csaló-szűrés, rendőrségi kapcsolatok, pénzgarancia stb.) utalva a minőségre és biztonságra tolják át a fókuszt. Ha sikerül, akkor a Vatera felhajtóereje arra biztosan elég lesz, hogy újranyissa a Schibsted és Naspers csatározását Magyarországon.

Forrás: hvg.hu

Főbb kulcsszavak: Pénzbulvár

Minden vélemény számít!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

*

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

  

Szakértőnk

dr.Tatár Attila, pénzügyi szakértő, befektetési tanácsadó
dr.Tatár Attila
közgazdász, tanácsadó
- Hírlevél
- V.I.P. Hírlevél

Akciós könyvek

Hogyan válhatok befektetővé? Ajándék e-könyv. Befektetési tanács, külföldi termékek.

Hozzászólások