Marketing és karácsonyi forgalom

A 2008-as válság óta a tavalyi volt a kis- és közepes vállalkozások legjobb karácsonya, minden második (51 százalék) úgy nyilatkozott, hogy nagyobb forgalmat ért el, mint egy évvel korábban.

Ugyancsak rekordszintre, 12 százalékra csökkent a kevesebb forgalomról beszámoló kisvállalkozások aránya. Legsikeresebb karácsonya azoknak a vállalkozásoknak volt akik többet reklámoztak: 72 százalékuk számolt be nagyobb forgalomról. Ezek a legfontosabb megállapításai a Marketing Commando online felmérésének, amelyet január első felében készített 1500 kis- és közepes vállalkozás megkérdezésével.

Karácsonyi csúcsforgalom

A Marketing Commando 2009 óta minden év elején felméri kis- és közepes vállalkozások karácsonyi forgalmának alakulását. A karácsony az év egyik legjelentősebb időszaka a kereskedelemben, az ekkor keletkezett kereskedelmi forgalom jól tükrözi a gazdaság állapotát.

A megkérdezett kis- és közepes vállalkozások 51 százaléka nyilatkozott úgy, hogy nagyobb volt a karácsonyi forgalma mint tavaly. Ez amellett, hogy 5 százalékpontos növekedés a múlt év karácsonyához képest, a 2008-óta mért legmagasabb arány is. Ezzel folytatódik a javuló tendencia, amely a válságot követő mélypont óta tart.

Emellett tovább csökkent a stagnáló és csökkenő forgalmat realizáló cégek aránya. A megkérdezett kis- és közepes vállalkozások 37 százalékának stagnált és mindössze 12 százalékának csökkent a karácsonyi forgalma, ami csaknem harmada a 2009-ben mért mélypontnak (34 százalék).

Karácsony és a marketing

A megkérdezett vállalkozások 35 százaléka nyilatkozott úgy, hogy többet reklámozott mint az előző év karácsonyán. E vállalkozások 73 százaléknak nőtt forgalma, ami jelentős, 9 százalékpontos növekedés az egy évvel előttihez képest. A többet reklámozó vállalkozások ötödének (20 százalék) nem változott és 7 százalékának csökkent a forgalma.

A csökkenő reklámozásról a vállalkozások 7 százaléka nyilatkozott. 35 százalékuknak nőtt, 31 százalékuknak stagnált, 33 százalékuknak csökkent a forgalma összehasonlítva az egy évvel korábbi karácsonnyal.

Az összes megkérdezett 27 százaléka egyáltalán nem reklámozott karácsonykor. E vállalkozások 35 százalékának így is nőtt a forgalma, 46 százalékuknak stagnált, 16 százalék forgalma pedig csökkent, ami 4 százalékkal magasabb, mint tavaly.

“A marketing aktivitás és a forgalom közötti közvetlen kapcsolat kezdetektől kimutatható, azonban a különbség most a legszembetűnőbb: a többet marketingező vállalkozások jobb eredményeket érnek el, elveszik a vevőket a nem marketingező konkurens kisvállalkozásoktól” – mondta Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő a Marketing Commando vezető tanácsadója.

Bővülő online kereskedelem

A megkérdezett kkv-k ötöde (21 százalék) kizárólag interneten, 41 százalék csak offline, 37 százalékuk online és offline csatornán egyaránt értékesít. A utóbbi vállalkozások karácsonyi forgalma nőtt a legjobban, 59 százalékuk nyilatkozott javulásról. A kizárólag internetes kereskedő cégek 56 százalékának, míg a csak offline értékesítő vállalkozások alig 41 százalékának lett nagyobb bevétele a tavalyi karácsonnyal összevetve.

“A javuló eredmények javarészt a kedvező gazdasági környezetnek köszönhetők. Azonban az adatokból kitűnik, hogy a marketing javuló környezetben intenzívebb növekedést eredményez. Hát most kell rátaposni a marketing gázpedálra, mert gyors sikereket ígér” – mondta Wolf Gábor.

Főbb kulcsszavak: Vállalat

Minden vélemény számít!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

*

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

  

Szakértőnk

dr.Tatár Attila, pénzügyi szakértő, befektetési tanácsadó
dr.Tatár Attila
közgazdász, tanácsadó
- Hírlevél
- V.I.P. Hírlevél

Akciós könyvek

Hogyan válhatok befektetővé? Ajándék e-könyv. Befektetési tanács, külföldi termékek.

Hozzászólások