Mekkora a 2014-es reklámtorta?

A televíziós bevételek 50, az internetes hirdetések 47,3, a sajtópiac 34,6 milliárd forint körül alakultak; ez 10, illetve 20,9 százalékos növekedést, a print kiadványoknál pedig 3,22 százalékos csökkenést jelentett a 2013-as bevételekhez képest.

A tavalyi 189,05 milliárd forintos hazai reklámköltés 7,77 százalékkal múlja felül a 2013-as adatot – jelentette be Hivatal Péter, a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) alelnöke az Evolution Média rendezvényen.

A direkt marketingből származó bevételek 29,5 milliárdos összege mintegy 2, a köztéri hirdetések 15,6 milliárdja 8,6 százalékos növekedést jelez, míg a rádiós reklámbevételek 9,3 milliárdja 5,8 százalékkal múlja felül a 2013-as adatot. A köztéri, de nem hagyományos falfelületi ambient szektor 2,5 milliárdja 1,3, a mozi 1,3 milliárdos bevétele 16 százalékos javulás. A televízió részesedése 25,9-ről 26,3, az interneté 22,2-ről 24,9 százalékra emelkedett, míg a print 20,3-ról 18,2 százalékra csökkent.

A tavalyi számokat több egyszeri hatás is befolyásolta, köztük az országgyűlési és az önkormányzati választás, valamint a labdarúgó világbajnokság vagy az állami költések soha nem látott, 35 százalékos mértékű, 6-8 milliárd forintos növekedése.

Novák Péter, az internetes ágazatot összefogó IAB Hungary vezetője arról beszélt, hogy legnagyobb szeletük, a display marketing 10 százalékkal növekedett, a keresőmarketing a bevétel esése ellenére is erős második az online piacon, az apróhirdetéshez kapcsolódó reklámok 30 százalék fölötti növekedést hoztak, míg az e-mail tagozat a korábbi csökkenés után komoly lendületet kapott; eközben 140 százalékkal bővült a mobilreklám piaca.

Kovács Tibor, a Magyar Lapkiadók Egyesületének elnöke azt emelte ki, hogy az idei lehet az az esztendő, amikor a print piac eléri a növekedést megelőző egyensúlyi pontot. Megemlítette: a hazai print piac teljes árbevétele 100,4 milliárd forint, amiből mintegy 60 milliárd a terjesztési árbevétel, 5,6 milliárdot pedig a lapokkal azonos vagy azokéhoz hasonló tartalmak hoztak.

Véleményem szerint az internet hirdetések növekedése a következő években is hasonló intenzitással fog növekedni, így ez a média akár már jövőre megelőzheti a TV hirdetéseket bevétel tekintetében.

 

Minden vélemény számít!

Név *
Email *
Weboldal