Melyik bankra érkezik a legtöbb panasz?

Közzétette a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete a legújabb fogyasztói panaszokra vonatkozó statisztikáit. Kevesebb a panasz, mint az előző negyedévben, és fele sincs az egy évvel korábbinak.

Mindössze 1610 panasz érkezett a PSZÁF-hoz a harmadik negyedévben a pénzügyi szolgáltatásokkal kapcsolatban, ez alig 40 százaléka az egy évvel korábbinak, és az előző negyedévhez képest is csökkenést tapasztalható. Az éves szintű drámai csökkenés legfőbb oka a pénztári szektorra érkező panaszok számának nagyobb arányú csökkenése. Tavaly a reálhozam-osztás idején több mint 2200 panasz futott be, a panaszok száma visszaállt a korábbi pár tucatos darabszámra.

A legtöbb panasz a pénzpiac szereplőire érkezett, több mint 1000 beadványt nyújtotta be. A második legtöbb kifogás a biztosítókkal kapcsolatban került a PSZÁF-hoz (384 db), de összességében véve mindkét szektorra beérkező reklamációk száma csökkent a második negyedévhez képest. A bankokra 804 panasz érkezett, a pénzügyi vállalkozásokra – amelyek piaci súlya lényegesen kisebb – 225-en panaszkodtak. A legtöbb megkeresés a hitelezéssel kapcsolatos, ez teszi ki a szektorra érkező panaszok csaknem háromnegyedét. Az első helyen a deviza lakás- és jelzáloghitelek állnak, de az autó- és személyi hitelekre is százas nagyságrendben érkezik panasz. A legtöbb ügyfélnek az elszámolásokkal kapcsolatban vannak kifogása.

A szolgáltatók közül az OTP-re érkezett a legtöbb panasz, 176 darab, de a panaszok száma arányaiban véve kisebb volt, mint a hitelintézet piaci részesedése. Rosszul szerepelt viszont a statisztikában az Axa Bank, amelyre 77 panasz érkezett, ez a kifogások csaknem 9 százalékát jelenti, holott a hitelintézet piaci részesedése alig haladja meg az 1 százalékot.

A biztosítási piacon a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás és a lakásbiztosítás területén a legtöbb a panasz. Ennek vélhetően az is az oka, hogy ezekből van a legtöbb szerződés. A vezető panaszok a kárigény elutasítása, ezt követi a túl kicsi biztosítási összeg. A legtöbb panasz a Generalira érkezett, 57 darab, a második helyen a Groupama Garancia áll 51 reklamációval. A piacvezető Allianz csak a harmadik helyen áll 35 kifogással. Piaci részesedéséhez képest viszonylag sok panasz érkezik az MKB-ra és a KÖBE-re.

Forrás: pszaf.hu

A bankwebnél az Ön véleménye is számít. Minősítse bankját, értékelje és pontozza a tevékenységét.
Itt tud részt venni a bankok minősítésében: Minősítse bankját 1-5 közötti pontozással
Itt találja az eddigi minősítés alapján kialakult helyezéseket, banki rangsort:Bankok rangsora ügyfél minősítés alapján

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük