Mennyi látogatót ér egy jó hely a Google keresőben?

Friss tanulmányunkból kiderül, hogy az AdWords hirdetések elterjedése mellett, mit ér ma, 2013-ban egy jó pozíció a találati listán. Több mint 2.000 magyar kulcsszó közel 900.000 megjelenését és 80.000 kattintását vizsgáltuk.

Néha-néha lehet olvasni statisztikákat arról, hogy az USA-ban vagy esetleg Nagy-Britanniában milyen átkattintási arányokat jelent egy-egy jó pozíció. Az érdekessége ezeknek, hogy egész nagy eltérést mutatnak olykor egymáshoz képest, és akkor arról még nem is beszéltünk, hogy vajon itthon milyen értékekre lehet számítani. Ezért eldöntöttük, hogy utánajárunk mit is jelent ma a Google találati listáján, egy átlagos kulcsszó pozíciója az első 10 hely valamelyikén a magyar piacon.

Igyekeztünk minél több szegmens kulcsszavait bevonni a tanulmányba, ezért szerepelnek benne webáruház, turizmus, vendéglátás, marketing, tanácsadói és tartalomszolgáltató weboldalakhoz kapcsolódó kifejezések is.

Fogtunk több mint 2.000 magyar kulcsszót (short tail és long tail kulcsszavakat vegyesen), kizártuk belőle a márkaneveket, vagy kifejezetten már a domain nevekre irányuló kereséseket, mert ezek értelemszerűen magas átkattintást eredményeznek, torz irányba vitték volna a statisztikát. Mi pedig elsősorban azokat a kulcsszavakat akartuk vizsgálni, amik új látogatókat jelenthetnek. (Pl.: az „index” szóra biztosan sokan keresnek és valószínűleg nagy átkattintási aránnyal az index.hu-ra a legtöbben el is jutnak.)

A kulcsszó megjelenések szerint súlyozva számítottuk ki egy pozíció átlagos átkattintási arányát, mert megbízhatóbbnak gondoljuk a népszerűbb, sok megjelenést produkáló kulcsszakavak eredeményeit.

Az alábbi ábrán az látható, hogy az összes keresésből az organikus (ingyenes) pozíciók a forgalom mekkora részét viszik el (2013 év végén).

Mennyi látogatót ér ma a jó pozíció? width=

 

A grafikonról leolvasható, hogy a találati lista első 5 weboldala számíthat érdemi látogatóra. Illetve meglepő módon, a lap alján található 10. weboldal több látogatót gyűjt be, mint a néhány hellyel előtte állók. Azt feltételezzük, hogy ez azért van, mert a felhasználó nem találta meg fentebb, amit keresett és már lapozna a következő oldalra, legörget a lap aljára, de akkor még rápillant a lap utolsó weboldal találatára és végül mégis csak kiválasztja azt.

Az AOL 2006-ban készített felmérése szerint az 1. pozíció a látogatók több mint 40%-át jelentette. Persze az AdWords hirdetések térnyerése miatt várható volt, hogy ez lecsökken, de ahogy látszik is, épp hogy csak 30% alá.

Sokat lehetne még beszélni a számokról, de azt biztosan kijelenthető, hogy az AdWords hirdetések ellenére továbbra is szép számmal kapnak látogatót az organikus lista weboldalai és foglalkozni kell a keresőoptimalizálással. A statisztikából az is látszik egyébként, hogy egy keresés alkalmával sokan több weboldalt is megtekintenek.

Ne érje be egy átlagos weboldallal, optimalizált weboldalak, weboldal

Forrás:seotools.hu

Minden vélemény számít!

Név *
Email *
Weboldal