Milyen befektetési célpontok közül választhatunk?

A világgazdaságot kisebb sokként érte a kínai gazdaság lassulása, azonban a fejlett régiókban ezzel együtt is a növekedés a meghatározó. Ebben a recessziót követő kilábalási ciklusban jellemzően a fogyasztás erősödése, a nagyobb kiadást igénylő vásárlások dominálnak, ezért most azokra a szektorokra és befektetési lehetőségekre érdemes figyelni, amelyek ezekből profitálnak – mondták el a K&H befektetői klub budapesti rendezvényén a befektetési szakemberek. 

A kínai gazdaság lassulása ugyan árnyékot vet a világgazdaságra, azonban a fejlett régiókban ezzel együtt is a növekedés dominál. „A világgazdaság ciklikus változását tekintve jelenleg egyértelműen a recessziót követő kilábalási időszakról beszélhetünk, amikor alacsony munkanélküliség, növekvő bérek, alacsony áremelkedés és növekvő elkölthető jövedelem jellemzi a gazdaságot. Ebben a szakaszban a növekedés fő motorját döntően az élénkülő fogyasztás adja, azok az elhalasztott vásárlások, amelyek jellemzően nem a mindennapi szükségletek kielégítését szolgálják, hanem extra, nagyobb értékű kiadást jelentenek. Ilyen például az autó vagy a luxuscikkek vásárlása” – mondta el Zobor Zsuzsanna, a K&H Alapkezelő vezérigazgatója.

Az élénkülő fogyasztásból tehát nem minden iparág profitál egyformán, nézzük, hogy hol várható dinamikus növekedés a következő néhány évben.

autóipar: A VW-botrány ellenére is erős igény mutatkozik az autók iránt, a növekvő kereslet tovább folytatódik, és globális szinten várhatóan közel negyedével nőnek az autóeladások a következő 5 évben. Emellett a fogyasztók megrendült bizalmára reagálva a szektorban előreláthatólag felgyorsulnak a technológiai fejlesztések, az újdonságok bemutatása és bevezetése.

luxustermékek: A nyilvánvalóan magas bevételt és magas árrést produkáló luxustermékek iránt nemcsak a fejlett országokban, de egyre inkább a feltörekvő piacokon is nő az igény.

média: A növekvő vásárlási kedv fokozott reklámtevékenységet igényel, így a fogyasztás bővülése a cégek reklámköltéseinek növekedésével is együtt jár. Az ágazati előrejelzések alapján csak az Egyesült Államokban a következő három évben mintegy 15%-kal bővülhetnek reklámköltések.

e-kereskedelem:

Az e-kereskedelem élénkülését és az ezzel járó fejlesztéseket a vállalatok részéről a versenyképesség növelése, a fogyasztói igények kielégítése, valamint a költségcsökkentés iránti igény hajtja, míg a fogyasztói oldalról a kényelem, a gyorsaság, a széles választék, a gyors összehasonlíthatóság generál egyre növekvő fogyasztást. Ez a vásárlási trend a cégek széles körét érinti, így a kifejezetten az online értékesítésre szakosodott vállalatok, illetve az online vásárlást is biztosító kis- és nagykereskedelmi cégek mellett az online rendelést kiszolgáló pénzügyi, informatikai és szállító cégek is érintettek a növekedésben.

„Mivel ezekben az ágazatokban intenzívebb növekedésre számítunk rövid és középtávon, ezért a szektor vállalatainak részvényeit érdemes befektetési lehetőségként megnézni. A kínai lassulás miatt továbbra is fennálló fenyegetettség következtében azonban egyelőre valamilyen – tőke, hozam vagy árfolyam – védelmet nyújtó befektetési eszközben érdemes gondolkodni a közvetlen részvényvásárlás helyett” – hangsúlyozta a befektetési szakember.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük