Nőnek a vállalati betétek

Miközben erőteljesen megugrott a vállalati betétállomány, a betéti kamat nagyságára egyre érzékenyebbek a cégek – derült ki a K&H nagyvállalati monitor kutatás eredményeiből.

Az MNB legutóbbi közlése jól mutatja, hogy a másfél éve tartó folyamatos jegybanki kamatcsökkentés nem vette el a vállalatok kedvét a bankbetétektől, hiszen a nem pénzügyi vállalatok betétállománya a 2012. év végi 4407,2 milliárd forintról 2013 decemberére 5032,1 milliárd forintra emelkedett.

„Ennek okát abban látjuk, hogy a vállalatok egy része inkább parkoltatja a pénzét, és nem kezd fejlesztésbe, új beruházásba. Ezt erősíti az a tény is, hogy a nagyvállalati ügyfélkörből származó betétállományunk egy év alatt több mint 20%-kal nőtt” – tájékoztatott Hodina Péter, a K&H Vállalati ügyfélkapcsolatok igazgatóságának vezetője.

Ezzel együtt ugyanakkor fokozódott a vállalatok érzékenysége a betéti kamatokra vonatkozóan. A K&H nagyvállalati monitor kutatás során megkérdezett 550 hazai vállalat visszajelzése alapján a bankbetétek elhelyezésénél figyelembe vett legfontosabb szempontok között mintegy 4 százalékponttal tovább erősödött a magas betéti kamat szerepe, így messze ez a legjelentősebb választási kritérium a cégek számára.

Ezt követően a számlacsomag paraméterei, illetve a rugalmas hozzáférés alapján döntenek a vállalatok a bankbetétek kiválasztásánál. Az elhelyezett tőke biztonsága csak a negyedik választási szempont, jelentősége azonban a legutóbbi megkérdezés alkalmával enyhe emelkedést mutat. „A vállalati bankbetétek elhelyezésénél figyelembe vett legfontosabb tényező mindig is a betéti kamat mértéke volt, megelőzve minden más egyéb szempontot. Ennek súlya a döntéseknél azonban érezhetően növekedett az utóbbi időben” – emelte ki a szakember.

Minden vélemény számít!

Név *
Email *
Weboldal