Ügyfélbarát adóhivatalunk lesz

A gazdasági tárca hétfőn benyújtotta az új, ügyfélbarát adóhivatal kialakításáról szóló törvénytervezetet. A cél egy hatékony, kevésbé bürokratikus szervezet felállítása, amely segíti adóügyeik intézésében a vállalkozásokat és az állampolgárokat – közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM).

A jövő évtől a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) a háromszintű kormányhivatalból kétszintű központi hivatallá alakul – áll a törvényjavaslatban. A felső szinten helyezkedik el az úgynevezett Központi Irányítás, amely – mint ahogy elnevezése is mutatja – az irányító szint, az alsó szinten pedig az állampolgárokkal, vállalkozásokkal közvetlen kapcsolatban álló megyei igazgatóságok állnak.

Az NGM közleménye szerint megszűnik a hivatal hét régiós igazgatósága: ezeknek az egységeknek a munkatársai elsősorban a megyék, illetve a NAV Központi Irányítás munkáját segítik majd. A megyei vám- és adóigazgatóságok összevonásával az NGM szerint egyszerűbb lesz az eljárás igazgatósági szinten is. Az új szervezeti struktúra garantálja a gyorsabb ügyintézést és az egységes jogértelmezést – teszi hozzá a tárca. A jövő évtől a lakosság és a vállalkozások kérelmeit a Fellebbviteli Igazgatóság szakemberei bírálják el.

A NAV vezetését a gazdasági tárca államtitkára és négy helyettes államtitkára látja el, amelynek indokaként az NGM megemlíti, hogy a minisztériumba helyezett adóhivatali struktúrát számos OECD- és uniós tagállam alkalmazza, továbbá azt is hozzáteszi a szaktárca, hogy szakértői vizsgálatok szerint az ilyen típusú felépítés a kormány által fejleszteni kívánt két területen, az adózó ügyfélként való kezelésében és a végrehajtási mutató javulásában is komoly sikereket hozhat.

A NAV-vezetésnek a Nemzetgazdasági Minisztériumba történő integrálásával az eddigi gyakorlattal szemben előtérbe kerül az adóhivatal szolgáltató arca: 2016-tól az adófizetők jelentős többsége csak ezzel találkozik majd.
Forrás: napi.hu

Minden vélemény számít!

Név *
Email *
Weboldal