Utazási portál nyerte a Budapest Bank startup versenyét

A jó ötlet sikeréhez meggyőző érvelés és hozzáértő befektető kell, ez az ami jó pályára állíthatja a startupokat – mondta Gil Penchina a startup befektetések elismert nemzetközi szakértője a Barcamp Budapest konferencián. A nyolcadik alkalommal megrendezett szimpóziumon a Budapest Bank startup versenyét a Drungli utazási oldal nyerte.

Jó vízió, a vízióból nyert inspiráció, a megfelelő befektető és a közösségi média felhajtó ereje. Ezek kellenek a jól kidolgozott startup ötlet sikeréhez. Gil Penchina egyenesen a Szilícíum völgyből érkezett Budapestre, hogy megossza tapasztalatait a magyar startup vállalkozásokkal. Azzal biztatta a hallgatóságát, hogy a pénz miatt ne aggódjanak, mert elegendő tőke van, viszont a befektetők főleg fajsúlyos, attraktív ötletekre szeretnek megmozdulni.

Gil Penchiát hallgatva egy vállalkozási ötlet mindenképpen eszembe jutott: befektetőként szívesen fektetnék az ő színes anekdotáinak könyv formájában történő hazai megjelentetésébe. Hihetetlen sokszínűség, sok tapasztalat és szakmai alázat jellemezte a rendezvényen nyújtott minden megnyilvánulását.

Penchina szerint a startupoknak úgy érdemes befektetőt választaniuk, hogy a leendő invesztor is értsen ahhoz a dologhoz, amihez a pénzét kérik. A meggyőzéshez világos beszédre, vagyis arra van szükség, hogy az ötletet érthetően és élvezetesen tudja előadni az ötletgazda. A kezdeti időkben kifejezetten fontos, hogy a költségeket a lehető legalacsonyabban tartsák, ezért a startup marketingjét a közösségi médiára érdemes optimalizálni, annak felhajtó erejét kell kihasználni.

A magyarországi kép szomorúbb annál, amit Gil Penchina felvázolt. Erről Terray Tamás több sikeres magyar startup elindítója beszélt.  Az adózás, a jogszabályváltozások gyakorisága és az ügyintézés lassúsága nem segíti a magyarországi vállalkozások fejlődést.

Szigeti Károly a Central Fund befektetési igazgatója előadásában a 90′-es évek elején lezajlott tőkebefektetéseket vette sorra és vizsgálta meg. Sajnálatos módon az akkor tőkebefektetésben részesült vállalkozások többsége inaktív, a tervezett növekedést nem tudta végre hajtani.

A pillanatnyi magyar gazdasági környezetben visszafogottság jellemzi a finanszírozási igényeket. Erdei Zsuzsa a Budapest Bank mikro-üzlezág vezetője szerint hiába van elegendő forráűs és szándék a banki oldalról, a vállalkozások beruházási kedve alacsony , az induló vállalkozások előkészítettsége pedig nem megfelelő. A cégek most leginkább túl akarják élni a recessziót. Ebben a helyzetben a legtöbb cég, amely képes és kész hitelt felvenni a rövid távú eszközöket részesíti előnyben.

Tim Rörich a bécsi Pioneers fesztivál gazdája arról beszélt, hogy az internet használók száma néhány éven belül a mostani kétmilliárdról ötmilliárdra nő. A digitális innovációnak pedig az a legfontosabb célja, hogy a fejlesztéseket minél inkább az emberek igényeihez igazítsa.

Ezt célkitűzést teljesíti a Budapest Bank Startup versenyének a győztese is a Drungli, amely egy utazási oldal azoknak, akik szeretik véletlenszerűen kiválasztani úticéljukat. A második helyezett a Prise, a tárhely optimalizáló alkalmazás lett. A harmadik pedig a sighter.com a városnéző, kaland applikáció lett. A Budapest Bank startup versenyére, amelynek zsűri elnöke az idén Gil Penchina volt, több mint félszáz pályázat érkezett. Az előzsűri a tervezett hat helyet végül hét ötletnek adott lehetőséget arra hogy fejlesztőik lehengerlő prezentációval győzzenek a döntőben.

Minden vélemény számít!

Név *
Email *
Weboldal