Gondolkozzunk máshogyan a biztosításokról

A unit-linked termékek helyett a kockázati életbiztosítások értékesítésére kíván fókuszálni a májusban piacra lépő AGNB Hálózat Magyarország. 

AGNB Hálózat Magyarország névvel új biztosításközvetítő cég jelenik meg a magyar piacon 2013 májusában, amely eltérőn a piacvezető magyar biztosításértékesítő hálózatok gyakorlatától egyáltalán nem kíván unit-linked termékek értékesítésével foglalkozni.

„Az AGNB stratégiájának egyik kiindulási pontja az, hogy ma Magyarországon – a nyugati országokhoz képest, de még a régiós versenytársainkhoz viszonyítva is – kevéssé elterjedtek az életbiztosítások, ezen belül is a kockázati életbiztosítások. Éppen ezért az életbiztosítások két fajtája a kockázati és a befektetésekhez kötött (unit-linked) közül az előbbi értékesítésében látunk nagy lehetőséget” – mutatott rá Németh Zoltán, az AGNB Hálózat Magyarország ügyvezető igazgatója.

Magyarországon 100 lakosra mindössze 29 életbiztosítási szerződés jutott 2011-ben, miközben Ausztriában 118, Csehországban 62, Lengyelországban 58, míg Szlovákiában 176 ugyanez a szám. A unit-linked életbiztosítások díjbevételi aránya az életbiztosítások teljes díjbevételéhez viszonyítva Magyarországon 68,2, Csehországban 46,8, míg Lengyelországban 32,4%-ot tett ki. A sajátos magyar piaci viszonyokat jól érzékelteti, hogy Magyarországon a kockázati életbiztosítási díjak az összes életbiztosítási díjbevétel 398,8 milliárd forintjából 18,8 milliárdot, azaz 4,7%-ot tettek ki 2012-ben.

A magyar biztosítási kultúra fejletlenségét ugyancsak jól tükrözi, hogy tavaly honfitársaink közel 800 ezer casco-biztosítással, és 3,2 millió lakossági vagyonbiztosítással rendelkeztek, addig mintegy 95%-uknak nincs kockázati életbiztosítása.

„Riasztó, hogy néhány milliós autókra, vagy lakásra, vagyontárgyakra hajlandóak biztosítást kötni az emberek, de saját életükről, illetve az esetlegesen hátramaradottakról való gondoskodás háttérbe szorul pedig szeretteink vagy családunk jövője egy jövedelemkereső hiányával bizonytalanná válhat. Ugyanakkor, ahogy a szomszédos országok példái mutatják, már régiónkban is terjed a saját jövőnkről való gondoskodás eszméje, így Magyarországon is jelentős előrelépésre számítunk a közeljövőben”– tette hozzá Németh Zoltán.

A korábban az Aegon Nyugdíjpénztárnál dolgozó Németh Zoltán ügyvezető úgy véli, hogy ilyen piaci potenciál mellett teljesíthető az a célkitűzésük, hogy néhány év alatt piacvezetői pozíciót szerezzenek a kockázati életbiztosítások szegmensében. A növekedési célok elérését segíti, hogy az AGNB a Magyarországon megszokottól teljesen eltérő struktúrában építi hálózatát. Jelenleg a piacon tevékenykedő nagy független biztosításértékesítői hálózatoknál ugyanis kötelező elvárás az alárendelt ügynökök toborzása, ahogy ez igaz AGNB Magyarországnál is, azonban az értékesítői tevékenységet nem kizárólag főállásban végezhetik. Itt nem csak csapatépítéssel lehet vezető pozíciót elérni, hanem a „magányos farkasok” is megférnek a rendszerben.

Mindemellett az AGNB a tervei között szerepel, hogy idővel fokozatosan belefognak majd egyéb pénzügyi termékek terjesztésébe is, hogy átfogó termékportfóliót kínálhassanak ügyfeleiknek. Az induló ügynökség hosszú távú céljai között szerepel, hogy független biztosításközvetítőként működjön sikeresen a piacon.

 

Minden vélemény számít!

Név *
Email *
Weboldal