A jövő bankja

Arra gondoltam, hogy egy kis vitát indítok ezzel a cikkel arról, hogy milyennek kellene lennie a jövő bankjának. Kérem, hogy hozzászólásában mondja el a véleményét.

„A jövő arról szól, hogy a bankodat ott és akkor érheted el, amikor csak akarod. A bank nem egy hely, ahova mész, hanem valami, amit csinálsz. Például hitelt vehetsz fel a mobilodon keresztül, vagy a bank segítségével vállalkozást indíthatsz, nemzetközi fizetéseket bonyolíthatsz. A jövő bankja nem egy fiókban elérhető termékek és szolgáltatások halmaza lesz, hanem az ügyfelek problémáit valós időben megoldó szolgáltató.”- Brett King a Moven fintech cég alapítója.

Nagy gondban vannak a bankok, mert látják, hogy a világ gyorsan változik és ezekre a változásokra válaszolniuk kell. Azonban már sokszor gondolták úgy, hogy például az internetbanki megoldások megváltoztatják a fiókok szerepét, a számlavezetés megújul. Azonban erre az első internet alapú megoldások megjelenését követően sok-sok évet kellett várniuk.

Talán mostanában megtörtént az áttörés, és a legtöbb ember már valóban az internetbankon keresztül intézi a pénzmozgásait. A folyamat még gyorsabb tudna lenni, ha az állam nem terhelné a pénzügyi ágazatot magas különadókkal és tranzakciós illetékkel. Ez ugyanis erősíti a készpénzhasználatot – nem beszélve az ingyenes pénzfelvétel torzító hatásáról….

A jövő szolgáltatásai

Ma még a bank arra törekszik, hogy az ügyfél időnként bemenjen a fiókba, hiszen akkor van módja más terméket eladni neki. A bankok ma már nem a klasszikus pénzügyi termékeken keresik a legtöbb pénz, sok olyan termékkel is foglalkoznak, amelyeket korábban elképzelhetetlennek tartottak volna (biztosítás, befektetési alapok, pontgyűjtő kártyák, lakáseladás, utazásszervezés, stb.)

Tehát kettős hatás éri a bankvezetőket:

– Egyrészt szeretnék gyorsítani az elektronikus megoldások elterjedését, mert alacsonyabbá tenné az egyes termékek költségeit. Nem terhelnék az ügyfelek a fiókokat.

– Másrészt szeretik a fiókba betérő ügyfeleket, mert akkor lehetőségük van más termékek értékesítésére.

A bank nem hely, hanem valami, amit csinálsz

Az okostelefonok megváltoztatják a pénzügyi termékek értékesítését és használatát egyaránt. A közeljövőben olyan termékeket is erről az eszközről fogunk igénybe venni, amelyeket ma még nem tudunk elképzelni sem. A különböző hitelek felvételéhez ma még bankba kell járnunk, hosszú időt vesz igénybe a folyamat. Ez a jövőben gyors, egyszerű és közvetlenül a telefonról indítható művelet lesz.

A bankkártyáktól pedig ideje búcsút venni, ez teljesen be fog költözni a telefonunkba. Az új elektronikus pénzek (pl. bitcoin) elterjedése is izgalmas – bár szerintem egyelőre eléggé veszélyes folyamat.

Ön szerint milyen lesz a jövő bankja? Milyen új termékek és pénzügyi folyamatokat egyszerűsítő megoldások fognak megjelenni?

Dr.Tatár Attila

 

2 hozzászólás ehhez: “A jövő bankja”

  1. Kedves Attila,
    Érdekes és érdekel a téma.
    MInt volt banki dolgozót és tanácsadót is, mert egy banknál összegyüjtött forgalmi adatok, pénzügyi információk, lakossági és vállalati szinten is nagyon sokat segitenének új és kapcsolt termékek ajánlásában, kockázatok felmérésében, ha ezt jól hasznositanák.
    De a termékfejlesztésben is. Erről szivesen konzultálnék bárkivel.

    Üdv, Miklós

  2. Az ideális bank számomra olyan mint egy webáruház. Folyamatosan elérhető, testreszabott szolgáltatásokat dob fel az saját szokásaim alapján. Ki akar utazni hogy a bankban órákig álljon sorba? A jövő nem a kp használatban van és a személyes ügyintézésben. A most felnövő gereráció már biztosan nem fogja az elavult szokásainkat átvenni. Az a bank aki nem újít, piacot fog veszíteni. A mostani 30-40-es korosztálynak ez már nem újdonság, ha nyugdíjasok leszünk, akkor sem fog számottevően változni a szokásunk. Nem hinném hogy a postás fogja a nyugdíjamat hozni, ha egyáltalán még lesz ilyen opció akkor.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük