A legértékesebb márkanevek

A technológiai cégek uralják a FutureBrand által összeállított, a világ legerősebb márkáit bemutató toplistát. A rangsort már második éve vezeti a Google, érdekesség, hogy az első tízben nincs autós brand.

A Google a legerősebb márka a világon a FutureBrand felmérése szerint, ezzel a társaság már második éve vezeti a tanácsadó cég által összeállított rangsort. A fogyasztók véleménye, a jövőbeni lehetőségek, valamint a piaci érték alapján összeállított lista élmezőnyében egyébként meghatározó szerepet játszanak a technológiai vállalkozások. Az Apple és a Microsoft következik a második és harmadik pozícióban.

A technológiai szektorból a Samsung Electronics a hetedik helyet szerezte meg. Igaz, ez visszaesés a dél-koreai gyártónak, hiszen egy éve még az ötödik volt. Ebben az elmúlt néhány hónap botrányai mellett – a felhasználói szokásokról információkat továbbító okostévék, a hackerek számára támadási felületet kínáló, gépelést segítő program a mobiltelefonoknál – az is szerepet játszhat, hogy a mobilpiacon folyamatosan csökkent a vállalat részesedése. Ez főként az Apple egyre jobb teljesítményének tudható be, amely sorban produkálja a rekordnegyedéveket.

A júniusban zárult három hónapban az Apple csaknem ötvenmilliárd dolláros bevétel mellett 10,7 milliárd dolláros profitot ért el, ami 40 százalékkal múlta felül az egy évvel korábbit. A cég emellett 47,5 millió iPhone-t tudott eladni, ami szintén számottevő fejlődés éves összevetésben. Ezek az eredmények is azt mutatják, hogy az Apple márka továbbra is népszerű a felhasználók körében, így nem csoda, hogy a rangsorban 2014-hez képest két helyet lépett előre. Tíz pozíciót esett vissza a listán a világ legnépszerűbb közösségi oldala: a Facebook a 21. helyre került.

Az idei FutureBrand márkarangsor élmezőnyében az egészségipar három szereplője is megtalálható. Ezt a szektort egyébként 18 vállalat képviseli a 100-as listán, míg techno­lógiai cégből csak 11 szerepel rajta. Még nagyobb számban találhatunk a pénzügyi szegmensből ismert brandeket a felsorolásban, összesen 19 van belőlük. Közülük a legelőkelőbb helyen a MasterCard végzett, megszerezve a nyolcadik pozíciót.

A fogyasztói preferenciák átalakulását jól mutatja, hogy a FutureBrand 2015-ös rangsorában az első tízben egyetlen autógyártó sem szerepel. Az ágazat legjobb képviselője a Toyota, amely a 11. helyen végzett, négy pozíciót rontva a múlt évhez képest. A japán gyártó mellett a Volkswagen és a Daimler tűnik még fel a felsorolásban, előbbi 16, utóbbi 20 helyet rontva 2014-hez képest.

A listát az amerikai cégek uralják, 52 olyan vállalat szerepel rajta, amelynek az Egyesült Államokban van a központja, a top 10-ben pedig hét ilyen társaság található. Azt is érdemes ugyanakkor megjegyezni, hogy a legnagyobbat zuhanó márkák között is szép számmal akadnak ebből az országból, a Pfizer például 39 pozíciót rontva csak a 70. lett, de hasonló mértékben esett vissza a 3M is, egészen a 79. pozícióig.

Jól érzékelteti a globális trendeket, hogy az Egyesült Államok után már Kína adta a legtöbb szereplőt a rangsorban, 11 márka található a felsorolásban a távol-keleti országból, ezek többsége, hat brand a pénzügyi szektorban érdekelt. A kínai vállalkozások közül a legelőkelőbb, 19. helyen a Ping An Insureance nevű biztosító található, míg közvetlenül mögötte a technológiai szektorban érdekelt Tencent Holdings következik. Az előbbi cég újonc a listán, míg a Tencent 20 pozíciót tudott javítani tavaly óta.
Forrás: vg.hu

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük