Átfogó kutatás az online kereskedelmi piacról

2023-tól az e-kereskedelmet immár 10 éve kutató GKID a Mastercarddal közösen vizsgálja a teljes digitális kereskedelmi ökoszisztémát, melynek részeként három fordulóban elkészítik Magyarország egyik legátfogóbb e-kereskedelmi kutatását.

Az együttműködés alapját a felek Digitális Kereskedelmi Szövetségen (DKSZ) belüli munkája adta, melyben a GKID és a Mastercard is alapító tagként dolgozik 5 másik céggel közösen azon, hogy támogassa a magyar e-kereskedők fejlődését és határon túli értékesítését. Közös kutatássorozat évi három alkalommal Az együttműködés elengedhetetlen részeként a GKID és a Mastercard e-kereskedelmi kutatásokat készít a magyar piacon aktív e-kereskedők részvételével, akikkel megújult formában és felületen valósul meg a kapcsolattartás a jövőben.

Ehhez az ekerkutatas.hu oldalon várja a GKID és a Mastercard minden olyan e-kereskedő vállalat regisztrálását, aki a felmérésben való aktív közreműködésen keresztül elsőként kíván értesülni a legújabb trendekről. Az évente 3 alkalommal készülő kutatás első fordulója egy hetes előregisztrációt követően 2023. március 27-én indul. Részletes riportok az e-kereskedelmi ökoszisztéma minden szereplőjének A közös kutatások eredményeit, más hazai és nemzetközi források felhasználása mellett, évente három alkalommal – áprilisban, augusztusban és novemberben – riport formájában is kiadja majd a GKID és a Mastercard. Az együttműködés eredményeiből a sajtónyilvános összefoglalók mellett Digitális Kereskedelmi Körkép néven összefoglaló riportok is születnek majd, melyek az e-kereskedelmi ökoszisztéma minden résztvevője számára viszonyítási alapként szolgálhatnak a gazdaság ezen részének aktuális helyzetéről, legyen szó kereskedőről, logisztikai és fizetési szolgáltatóról, vagy épp médiapiaci szereplőről.

Emellett a kutatás és a hozzá kapcsolódó Digitális Kereskedelmi Körkép alapot nyújt majd az európai online kereskedelmi statisztikák Magyarországra vonatkozó adataihoz is. A GKID gondozásában 2010 óta készülnek átfogó e-kereskedelmi riportok melyek már számos kereskedő, valamint logisztikai és pénzügyi szolgáltató számára jelentettek stratégiai döntéstámogató anyagot az elmúlt évek során.

Az e-kereskedelmi piac gyorsan változó időszakában felértékelődött a piacismeret és a trendkövetés fontossága, hisz a növekedés már nem magától értetődő. Ebben a turbulens környezetben a Mastercard közreműködésével készülő Digitális Kereskedelmi Körkép kutatás a magyar e-kereskedelmi piac egyik legfontosabb forrásanyagává válhat, hazai és nemzetközi viszonylatban egyaránt.

Az együttműködés keretén belül a kutatások és riportok mellett megújult köntösben, GKID-Mastercard név alatt kerül kiadásra az – immár 7 éve rendszeresen publikált – eTOPLISTA rangsor is, mely a magyar piacon működő, legnagyobb forgalmú e-kereskedőket mutatja be.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük