Digitális Fizetési Index a Mastercardtól

A Mastercard idén második alkalommal mérte meg hazánk Digitális Fizetési Indexét, amely három fő pillérre épül. Az infrastruktúrára, a tudásra és a használatra alapozva méri a piac fejlettségét a digitális fizetések terén. Az index összpontszáma egy év alatt 7 ponttal nőtt.

A Digitális Fizetési Index referenciapontként segíti a piaci szereplőket a fejlesztési irányelvek és szabályalkotások kapcsán azáltal, hogy feltárja a fizetési infrastruktúra állapotát, valamint méri a különböző fizetési megoldásokhoz kapcsolódó részterületek állapotát. A kutatásban idén Magyarország mellett Ausztria, Bulgária, Horvátország, Görögország, Románia és Szerbia is részt vett.

Mit mutat az index?

2021-ben a magyarországi Digitális Fizetési Index 58 pontot ért el a lehetséges 100-ból. Ezt az eredményt az egyes alappillérek részpontjaiból számították ki: 73 pontot ért el az Infrastruktúra, 51-et a Tudás és 49-et a Használat kategória.

A régiót tekintve Magyarország 58 pontot ért el a Digitális Fizetési Indexen, ezzel meghaladta az 56 pontos régiós átlagot. Az összesített pontszámok 45 és 61 között mozogtak, a legjobb eredményt Horvátország érte el, míg a legalacsonyabb összesített pontszám Szerbia neve mellé került.

Az Infrastruktúra alappillér – amely az előző évnél kilenccel több pontot elérve 73 pontra emelkedett, elsősorban a szabályozói intézkedések, a piaci szereplők innovációi, valamint a helyi piacon megjelenő új technológiák fejlődésének köszönhetően.

A Tudás alappillér pontszáma 2020-hoz képest 2021-re nem változott: továbbra is 51 ponton áll, vagyis a digitális fizetési megoldások használatához szükséges készségek és tudás 2020 óta nem fejlődtek érdemben a magyar lakosság körében.

Eközben a Használat alappillér 11 ponttal növekedett, elérve a 49-et.

Összességében megállapítható, hogy a készpénz még mindig fontos szerepet tölt be, de 2021-ben először fordult elő, hogy a fogyasztók többet használták kártyáikat fizetésre, mint készpénzfelvételre.

Az érintésmentes fizetések használata tovább bővült, a POS-tranzakciók 97%-át tette ki (szemben a 2020-as 93%-kal).

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük