Így változnak az irodák

A Covid-19 hatására olyan helyzet állt elő az iroda design piacon, amire senki nem számított, és amire senki nem volt felkészülve. A nyílt terű irodák már nem működőképesek, az új generációk megváltozott igényeit a munkáltatóknak is figyelembe kell venniük.

Az egyes vállalatoknál kiemelt stratégiává vált egy új munkahelyi környezet megteremtése, amelyben a beszerző részlegek helyett a vezetők és a HR-esek váltak a fő döntéshozókká, mivel ők szélesebb rálátással rendelkeznek a működés folyamataira, a szükségletek változására. „A home office elterjedésével megszűnt a hatalmas területű irodahelyiségek funkciója, sokan döntöttek amellett, hogy kisebb irodába költöznek vagy a meglévőt más funkciók mentén alakítják át” – mondta Medvedovszky Gergely, az irodai térszervezéssel, irodabútor-értékesítéssel és berendezéssel foglalkozó Ahrend Kft. ügyvezető igazgatója.

A munkaállomások számának kárára növekszik a szociális zónák mérete, úgynevezett phone boothokat, inspiration boothokat, elvonulósarkokat hoznak létre, amelyek lehetővé teszik mind a kollégák közötti távolságtartást, mind az elmélyült, koncentrált munkavégzést.

Fontos a kényelem

A Covid először megijesztette a munkaadókat és a munkavállalókat egyaránt, akik megtehették, otthoni munkavégzésre álltak át. Abban mindenki egyetért, hogy olyan, mint amilyen korábban volt az irodai munkavégzés, a legtöbb helyen sosem lesz már. Hatékonysági vizsgálatok is alátámasztották a home office megfelelő működését, így az irodák funkciója jelentősen átalakul.

Az irodabútorok vonatkozásában két jelentős hívószó emelkedett kulcsfontosságúvá: a kollaborációs terek, valamint az akusztika. Az irodai székeknél, a tárgyalószékeknél lényegesebb berendezési tárgyak lettek a kényelmi bútorok, úgymint a puffok, a szófák, illetve az egyedi kárpitozott ülőalkalmatosságok. A csendes környezetet pedig az akusztika befolyásolásával, paravánok, különféle felfüggesztett elemek, a hang terjedésének irányát módosítani képes panelek alkalmazásával valósítják meg. A konkrét munkaállomások mára háttérbe szorultak, míg a közösségi terek, a kávézásra, a dohányzásra és a rövid megbeszélésekre alkalmas nyitott területek stratégiai pontokká váltak, ahova érdemes kényelmes és a munka hatékonyságát növelni képes bútorokat elhelyezni.

30 éve a hazai cégek szolgálatában

A Royal Ahrend több mint egy évszázada teremt inspiráló munkakörnyezetet ügyfelei számára a világ számos pontján. Magyarországon 1991 óta szállítanak megoldásokat irodák, bankfiókok, szállodák, oktatási és egészségügyi intézmények, valamint üzlethelyiségek részére, az idei évtől a Royal Ahrend csoport cégeinek kizárólagos hazai képviseleteként.

A vállalat is képviselteti magát október 21-én a Várkert Bazárban megrendezésre kerülő OfficeUp konferencián, amelynek témája ezúttal „A hibrid iroda anatómiája”. A rendezvényen új értelmet nyer a fenntarthatóság, hiszen a tartós és globális home office után mindenkit érint az irodai optimalizálás kérdése, valamint sok egyéb program mellett design- és irodatér-kiállítók mutatják be a legújabb trendeket, környezetbarát lehetőségeket.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük