Milyen egy vállalkozás marketing stratégiája?

Világunk az elmúlt évtizedekben nagy változáson esett át, az internet és a számítógépek használata mindent megváltoztatott. A fiatalok TV helyett inkább már influencereket követnek, akik az esetek többségében „valódi”  értéket nem képviselnek, de szórakoztatnak, véleményt formálnak. A közhiedelem szerint információbőség van az interneten, de legyünk őszinték, ezeknek a tartalmaknak a többsége használhatatlan.

Tehát a fiatalok szabadidejüket azzal tölti ki, hogy a véleményvezérek ökörködését figyelik a közösségi oldalakon, és a neten is inkább a videókat vagy a képeket nézegetik ahelyett, hogy értékes  – de hosszabb, időigényes – szöveges tartalmakat olvasnának.

„Most azt éljük át, mint amikor Kolumbusz felfedezte Amerikát. Aki akkor területet foglalt, annak a családja ma is gazdag Mexikóban. Ugyanez zajlik az interneten 2019-ben. A magyar Youtube-sztárok akár havi egymillió forintot is megkeresnek. A piac már nem kizárólag az országot, hanem az egész világot jelenti, ha valaki beszél angolul” – magyarázza Kasza Tamás Lezárási Specialista.

Ő azt tanácsolja a vállalkozóknak, hogy heti rendszerességgel töltsenek fel egy videót a weboldalukra, és naponta posztoljanak az Instagramon és a Facebookon. Ehhez persze előbb kommunikálni kell megtanulni, hiszen hiába tanult valaki marketinget, ha nem mer kamera elé állni. Ez a „lezárási forgatókönyv”, amit Kasza Tamás ingyenes könyvéből és videóiból el lehet sajátítani.

Ma már nem elég, ha valakinek van egy weboldala és egy céges Facebook-oldala, a Youtube ugyanis nélkülözhetetlenné vált a vállalkozások életében. Kasza Tamás szerint a hazai cégek 80 százaléka nincs jelen eléggé az interneten, sőt, még megfelelően működő vagy aktualizált weboldaluk sincs. Sokan a régi vevőkből élnek egyre alacsonyabb bevétellel, pedig áremelést érhetnének el, ha nekiállnának a márkaépítésnek.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük