A Sziget innovátor az új fizetési megoldásokban

A kormány által elfogadott 7 éves Pénzügyi Tudatosság Kormánystratégia főbb irányvonalaival sok ponton kapcsolódik össze a kontinens legnagyobb zenei fesztiválja, a Sziget – mondta Hornung Ágnes, a Pénzügyminisztérium pénzügyekért felelős államtitkára a Sziget Fesztiválon tartott tájékoztatóján. Az államtitkár emlékeztetett arra a felmérésre, mely szerint a Szigetre készülő fiatalok közel harmada először azért gondol a megtakarításokra – az öngondoskodásra -, hogy összespórolja a Sziget jegy vagy a kinn tartózkodás árát. :)

Ennél is hangsúlyosabb a fesztivál szerepe a kormánystratégia másik célja, a készpénzmentes/készpénzkímélő társadalom felé történő elmozdulás elősegítésében, hiszen Magyarországon tömeges méretben először 2010-ben, a Szigetet készpénzmentesítették szervezők. A szigetelő fiatalok pozitívan fogadták, hamar megszerették az egyszerűbb, gyorsabb fizetési lehetőséget.

Ma már a kibocsátott bankkártyák 75 százaléka alkalmas érintőkártyás fizetésre és a POS-készülékek 85 százaléka tudja elfogadni az érintéses fizetést, a bankkártyás forgalomban a tranzakciók 76 százaléka zajlik érintéssel. Romvári Frigyes a Mastercard régiós ügyfélkapcsolati igazgatója elmondta, hogy a kontinensen az elsők között jelent meg hazánkban a virtualizált bankkártyával történő fizetést lehetővé tevő mobilfizetési szolgáltatás, amelyet ma már 5 bank nyújt az ügyfeleknek.

Kádár Tamás, a Sziget főszervezője arról beszélt, hogy a Sziget ideje alatt immár kilencedik éve gond nélkül sikerül alkalmanként több, mint egymillió tranzakciót lebonyolítani, a Szigeten dolgozó kereskedők is megszerették a készpénzmentes fizetés lehetőségét, mivel egységnyi idő alatt több ügyfelet lehet kiszolgálni, mintha folyamatosan vissza kellene adni, a készpénz háttérbe szorulásával számottevően csökkentek a visszaélések, s könnyebben lettek az elszámolások is.

Az elektronikus fizetés elterjedése révén számottevően visszaszorul a készpénzre épülő feketegazdaság, a felgyorsult pénzforgalom olcsóbbá teszi az emberek és a vállalatok közötti pénzmozgást, s nem kell a készpénz őrzésére, tárolására is komoly összegeket költeni. Az ügyfelek pénze biztonságban van, jogszabályok garantálják, hogy visszaélések esetén a bankkártyás fizetésnél az érintetteknek 24 órán belül vissza kell kapniuk a pénzüket. Mindezek alapján Magyarország nemzetgazdasági szinten több száz milliárd forintot spórolhat meg az elektronikus fizetésre való hangsúlyosabb áttéréssel – emlékeztetett az államtitkár.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük