Mastercard és a Strive

A mikro- és kisvállalkozások jelentősen hozzájárulnak a munkahelyteremtéshez és a globális gazdasági fejlődéshez, mivel világszerte a vállalkozások mintegy 90%-át és a foglalkoztatás több mint 50%-át adják.

A világjárvány elkerülhetetlenné tette a digitális platformokra és folyamatokra történő gyors átállást ebben a szektorban is. A Mastercard ezért a digitális átállás segítésére – az Inkluzív Növekedési Központon keresztül – elindított egy globális kezdeményezést, a Strive-ot. A program a kisvállalkozások pénzügyi ellenálló képességének erősítésére, valamint talpra állásuk és növekedésük támogatására összpontosít.

A Mastercard Impact Fund 25 millió dolláros kezdeti filantróp befektetésével a Strive világszerte több, mint ötmillió mikro- és kisvállalkozásnak segít abban, hogy azok hozzáférjenek a digitalizáláshoz szükséges eszközökhöz és erőforrásokhoz.

A Strive-ban a globális platformok helyi programokkal együtt segítik a világ legkiszolgáltatottabb kisvállalkozói csoportjait azért, hogy a helyi kihívásokra is képesek legyenek megfelelő választ adni. A Strive kezdeményezésen belül a Strive Community az első program, amely több mint ötmillió kisvállalkozást érint majd Európában, Latin-Amerikában, Afrikában, a Közel-Keleten és Ázsiában.

A Caribou Digital támogatásával – amely a befogadó és etikus digitális gazdaságokkal foglalkozó kutató- és tanácsadó cég – a program a kisvállalkozásokat olyan technológiai erőforrásokhoz segíti, amelyek digitalizálják működésüket, racionalizálják a pénzügyi és back-office szolgáltatásokat, és javítják a piacra jutást.

Európában a Strive Community először fintechekkel fog együttműködni a spanyolországi és franciaországi kisvállalkozások támogatásában. A Strive UK, a Strive második programjának célja, hogy személyre szabott tanácsadási szolgáltatásokkal, tudományos eszközökkel és ismeretekkel, illetve digitalizációs támogatással erősítse 650 000 brit mikro- és kisvállalkozás pénzügyi ellenálló képességét és növekedését.

A kisvállalkozások már a világjárvány előtt is lemaradtak nagyobb versenytársaiktól abban, hogy beépítsék üzleti tevékenységükbe a digitális technológiákat. Egy 2019-es európai uniós felmérés szerint a nagyvállalatok nagyjából 80 százaléka vezetett be legalább egy digitális technológiát, szemben a mikrovállalkozások mindössze 30 százalékával.

A mostani bejelentés a Mastercard tavaly tett 250 millió dolláros kötelezettségvállalására épül, amellyel a kisvállalkozások pénzügyi biztonságát támogatja. A vállalat jelenleg is erőfeszítéseket tesz annak érdekében, hogy 2025-ig összesen egymilliárd embert és 50 millió mikro- és kisvállalkozót, elsősorban 25 millió női vállalkozót vonjon be a digitális gazdaságba.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük