Vírusmentesen a Békéltetőnél

Januártól ügyfélkapus azonosítással egyszerűen, „vírusbiztosan” adhatják be az ügyfelek kérelmeiket a Magyar Nemzeti Bankon belül működő Pénzügyi Békéltető Testülethez (PBT).

Tavaly 3 ezer fogyasztó fordult a testülethez, megugrott a banki és a méltányossági ügyek aránya – mondta Kardos-Nagy Tünde, a szervezet szóvivője. A járványkockázatok csökkentése és az ügyfelek elektronikus ügyintézés iránti igénye miatt áttértek a korszerű online kérelembeadási rendszerre.

Az intézmény honlapjáról ezentúl ügyfélkapus azonosítással adhatunk be új kérelmet, vagy küldhetünk folyamatban lévő ügyhöz beadványt. Az új online rendszerben a már beküldött beadványok és a lementett kérelmek, beadványok is megnézhetők.

A pénzügyi békéltetők, akik már 2021-ben a pénzügyi szolgáltatókkal is elektronikus felületen kommunikáltak, az online ügyintézéshez mobilapplikációt is ki fognak alakítani. A szervezet szóvivője jelezte ugyanakkor, hogy a hagyományos utat kedvelők továbbra beadhatják kérelmeiket postán, illetve személyesen az MNB budapesti ügyfélszolgálatán vagy bármely kormányablakban.

Az elmúlt két évben megduplázódott az online ügyfélbeadványok száma. A PBT új e-ügyintézési felületének startja óta az új kérelmek egyharmada már ezen a csatornán érkezik.

Az ingyenes, gyors, a bírósági út alternatíváját jelentő pénzügyi békéltetőhöz 2021-ben csaknem 3 ezer ügyfélkérelem érkezett, ami megegyezik az előző évivel. Ezen belül viszont jelentősen, 4 százalékkal nőtt a pénzpiaci kérelmek aránya, miközben a biztosítási beadványoké ugyanilyen arányban visszaesett. Jóval több a méltányosságot kérő ügyfél is, akik nagy része követeléskezelő társaságoknál szeretne anyagi engedményeket elérni.

A pénzügyi békéltetőknél szaporodnak a törlesztési moratóriumhoz kötődő ügyek, egyebek közt a fizetési stophoz kötődő felhalmozódott kamatok, a lejárat nélküli kölcsönök (folyószámla-hitelek, hitelkártyák) elszámolása, illetve a moratóriumból való kilépés jogszerűsége témáiban. Jelenleg a PBT által befogadott és tárgyalt ügyfélkérelmek 40 százalékát bírálják el a fogyasztók számára kedvezően a békéltetők. Ez az arány még magasabb lehet, hiszen sokan az eljáráson kívül egyeznek meg pénzügyi intézményükkel, visszavonva vitarendezési beadványukat.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük