Banki panaszok, vitás ügyek

A lezárt ügyek 97,6 százalékát megszüntette a Pénzügyi Békéltető Testület, és mindössze 163 eset zárult kötelezéssel a pénzügyi szolgáltatók számára.

Az eddig lezárt elszámolási ügyek kapcsán 950 adós fordult bírósághoz a Pénzügyi Békéltető Testület (PBT) eljárása után – derül ki a PBT honlapján szereplő adatokból. December végéig összesen 15 562, elszámolással kapcsolatos kérelmet fogadott be a testület, amelyből 11 400-at már le is zártak. A lezárt ügyek túlnyomó többségét – 97,6 százalékát – megszüntette a testület, és mindössze 163 eset zárult kötelezéssel a pénzügyi szolgáltatók számára, nagyjából száz ügyben pedig egyezséget jóváhagyó határozat született.

A bíróságon folytatódó ügyek közül – nem meglepő módon – a legtöbbnél a helyes elszámolást vitatták az adósok, összesen 831 ügy tartozott ebbe a kategóriába. 87 esetben az elszámolási kötelezettség megállapítását szeretnék elérni az ügyfelek, 31 esetben pedig a panaszeljárásra kötelezés az adósok célja.

Annak tükrében viszont, hogy az elszámolási ügyekből csak valamivel több mint négyezret nem zárt még le a PBT, nem kell arra számítani, hogy jelentős többletterhelés keletkezik a bíróságnál: ha az ügyek kimenetelének aránya az eddigiekhez hasonlóan alakul, akkor még legfeljebb néhány száz olyan esetre kell számítani, amelyeknél a bírósági nemperes eljárást választják végső fórumként az ügyfelek.

Az elszámolásról szóló szabályozás szerint az adósoknak az elszámolást tartalmazó levél készhezvételétől számítva 30 napjuk van jelezni panaszukat a pénzügyi szolgáltatónál, és ha ott sem járnak sikerrel – aminek 60 napon belül kell kiderülnie –, akkor fordulhatnak a PBT-hez. Az elszámolásra vonatkozó szabályozás szerint három esetben lehetett a PBT segítségét kérni: az első, ha az ügyfél biztos abban, hogy a pénzügyi szolgáltató az elszámolás során számolási hibát vétett, illetve helytelen adatokból számolt; a második, ha az ügyfél szerint a szolgáltatónak elszámolási kötelezettsége áll fenn, ám ezt nem tette meg; a harmadik pedig, ha a 2009. július 26. előtt megszűnt szerződés vonatkozásában az ügyfél követelése nem évült el, ám ezt a szolgáltató vitatja.
Forrás: vg.hu

Főbb kulcsszavak: bank panasz, családi pénzügyek Cimkék: ,

Minden vélemény számít!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

*

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

  

Szakértőnk

dr.Tatár Attila, pénzügyi szakértő, befektetési tanácsadó
dr.Tatár Attila
közgazdász, tanácsadó
- Hírlevél
- V.I.P. Hírlevél

Akciós könyvek

Hogyan válhatok befektetővé? Ajándék e-könyv. Befektetési tanács, külföldi termékek.

Hozzászólások