Magyar startup webáruházas MI fejlesztése

Hét év fejlesztés után dobta piacra a világ első webáruházra köthető mesterséges intelligencia szoftverét egy magyar startup. A rendszer minden egyes látogatót elemez és személyre szabottan kommunikál, így emberi beavatkozás nélkül segíti látványos bevételnövekedéshez a webáruházak tulajdonosait.

Magyarországon megközelítőleg 15.000 hazai webáruház működik, az online kiskereskedelem nettó forgalma évente növekszik, és már 2017-ben is túlszárnyalta az ötszázmilliárd forintos szintet. Első lépésben ezt a piacot szeretné meghódítani az M.I. SOLUTION KFT.

A rendszer az egyes látogatói szokásokat kielemezve megtanulja, hogy ki, mikor, milyen ajánlatra fogékony a leginkább, és így ösztönzi őket vásárlásra. A webáruházakra köthető MI ráadásul mindezt emberi beavatkozás nélkül képes megtenni, így nem csak a multiknak, de a kisebb webshopoknak is segítségére van. A fejlesztők szerint minden legalább napi 400 látogatóval és legalább ennyi elérhető termékkel rendelkező áruház hatékonyan képes használni a szoftvert.

„A szoftvert először a saját webáruházunkhoz fejlesztettük, de annyi megkeresést kaptunk más piaci szereplőktől, hogy három évvel ezelőtt úgy döntöttünk, az MI-t tovább bővítjük, és mindenki számára elérhetővé tesszük. Jelenleg megközelítőleg száz magyar, román, és szlovák webáruház használja a napi működése során a szoftverünket. Nagyon izgatottak vagyunk, mert a hosszú tesztidőszak után most jutottunk el arra a szintre, hogy a rendszer elérte a végleges formáját, és mindenki számára elérhetővé vált” – mondta Surányi Ferenc, az M.I. SOLUTION KFT. ügyvezetője.

A webáruházakra köthető mesterséges intelligencia szoftver tesztelésében olyan cégek is részt vettek, mint pcland.hu, meglepkek.hu, curver.hu, akik kivétel nélkül arról számolnak be, hogy a rendszer hozzájárult az eredményességükhöz. A tesztek során az MI segítségével a cégek akár 30-50%-os forgalomnövekedést realizálhattak már az első három hónapban.

A startup az első évben főként magyar webáruházakat szeretne támogatni, de nem titkolt céljuk, hogy ezután a világpiacon is ismertséget szerezzenek. Az érdeklődők a www.miclub.hu oldalon olvashatnak róla bővebben.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük