Mely vállalatok a vírus helyzet nyertesei?

Hogyan állhatnak talpra a magyar vállalkozások a koronavírus-járványt követően? Milyen kommunikációs eszközöket kell bevetnünk ahhoz, hogy akár karantén idején is versenyképesek maradhassanak?

A vállalkozások helyzete már reménykeltőbb, mint néhány hónappal ezelőtt, de a koronavírus komoly károkat okozott az üzleti szférában. Sok helyen elindultak felfelé az értékesítési adatok, de nem érdemes hátradőlni, hiszen a cégek többségének fejlesztésekre van szüksége, főleg a kommunikáció terén.

„A 2008-as válság idején a cégek már megtapasztalták, mennyire végzetes húzás csökkenteni a marketingbüdzsét. Ez az egyetlen költség, amit nem szabad levágni! Rengeteg ügyfelünk csak most látta be igazán, mekkora szüksége van a hatékony online jelenlétre. Most vágtak bele azokba a feladatokba, amelyeket már régóta halogattak: a webshop fejlesztésébe kezdtek, esetleg megismerkedtek a Facebook-hirdetések világával. Szembesültek vele, hogy az online csatornák profi használata ma már egy kisvállalkozás esetében elengedhetetlen.” – mondta el Langmár Zsuzsa, a Langmár Kommunikáció alapítója, aki szerint mostanra sokat változott a vállalkozók válságkezelése.

Különösen nehéz a vállalkozók helyzete a vírus időszakában. Bármikor hozhatnak olyan szabályt, aminek egy vállalkozás nehezen felel meg – főleg úgy, hogy közben képes legyen profitot termelni. A weben ugyanakkor soha nem áll meg az élet, az internet 0-24-ben hozza a vevőket.

Hogyan érdemes vállalkozóként kommunikálnunk a neten?

Langmár Zsuzsa szerint a legfőbb kommunikációs felületünk a saját weboldalunk, ahol a rendszeresen frissülő tartalmakkal szakértőként pozicionálhatjuk magunkat. Emellett persze elengedhetetlen a Facebook és erősen ajánlott a YouTube (már csak a Google-érdekeltségbe tartozás miatt is). Az, hogy a többi közösségi média felületből ki melyiket veszi igénybe, már egyéni profil kérdése. Vannak szektorok, ahol az Instagram-, míg máshol a LinkedIn-jelenlét hasznosabb. Egyre fontosabb a Google térkép és a Google cégem használata is. Érdemes végiggondolnunk, melyik platform testhezálló a célcsoportjaink szempontjából – hiszen mindre semmiképpen nincs szükségünk. 

10 vállalkozóból 8 nem küld hírleveleket

Ami biztos, hogy a hírlevelek ideje továbbra sem járt le: Hiába temetik őket minden évben, hogy senki sem olvas már hírlevelet – ez nem igaz! Az átlagos megnyitási statisztika 20-25 százalék. Elsősorban azért kell őket minden héten kiküldeni, hogy éreztessük: folyamatosan jelen vagyunk. A hírlevelek érezhető profitot generálnak,mégis 10 vállalkozóból 8 nem küld heti hírlevelet, amivel elszalasztja ezt a lehetőséget.

Fontos azt is időről időre tudatosítani, hogy továbbra is működünk, kiszolgáljuk az igényeket. Különösen érvényes ez karantén idején, amikor a kiszámíthatatlanság rengeteg céget csődbe vitt. Nem tehetjük meg, hogy az egyik héten bezárunk, a másikon újranyitunk!

A kezdeti fejetlenségben sokan azzal tudtak piaci részesedést növelni, hogy őket találták meg a Facebookon, a Google-ben a versenytársak helyett. A versenytársak ugyanis nem kommunikálták, hogy nyitva tartanak-e, hogy továbbra is elérhetőek-e. Ami tehát az egyik cég tragédiája lett, az hozott a másiknak fellendülést. Érzékenyen kell reagálni a változásokra, gyorsan és aktuális információkkal kell jelen lenni az interneten. Lehetőleg több felületen is egyidőben.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük