Min buknak el az induló vállalkozások?

Sokan úgy gondolják, hogy elegendő az ötlet vagy a pénz ahhoz, hogy sikerre vigyék a vállalkozásukat, de ez tévhit. Tegyük félre a vezetői egót, és nézzünk szembe a 10 legnagyobb buktatóval.

Szomorú mindenki által ismert tény, hogy Magyarországon az újonnan alapított cégek 40 százaléka elbukik az első évben, 80 százalékuk pedig nem éli túl az első öt évet. Fehér Tímea, az Első Magyar Családmentor kft. ügyvezetője összeszedte az induló vállalkozások legnagyobb buktatóit.

„Sokan úgy gondolják, hogy elegendő egy ötlet vagy pénz ahhoz, hogy vállalkozást csináljanak. Ráadásul a vállalkozási ismereteket sem tanítják sehol, így sokszor fogalmuk sincs hogyan kellene hozzáfogni egy vállalkozás létrehozásához és az mivel jár (idő, pénz, szaktudás, stb.). Nem árt, ha tisztában vannak azzal, hogy egy ötlet még nem elegendő egy vállalkozás létrehozatalához, ez csupán 5%-át teszi ki. Ha van rá pénze már sokkal könnyebb út a megvalósuláshoz, de tervezés, vállalkozói ismeretek, jó munkaerő, kapcsolatok, partnerek, a piac feltérképezése nélkül csak veszteség, sikertelenség, és kidobott pénz az egész és a befektetett időt és munkát se hagyjuk figyelmen kívül. Tervezés nélkül sokszor azt tapasztaljuk, hogy mire elindulna a vállalkozás, már elfogyott a pénz és nincs se anyagi, se emberi erőforrás, így már nincs idő kivárni az eredményt. A tervezéskor általában kiderül, hogy mennyire életképes a vállalkozás, így sokkal jobb még az elején meghozni egy negatív döntést, mint felvállalni egy hatalmas adósság állományt és megvárni, míg fizető képtelenné válik a cég” – mondta a szakember, aki szerint az induló vállalkozásoknak megoldást jelenthet egy cégmentori szolgáltatás.

Őszintén szembe nézni a jelenlegi helyzettel és felderíteni a hiányosságokat, majd ezt követően pótolni azokat például képzéssel, jó könyvelővel, tervezéssel, piackutatással, marketinggel, és a megoldásra kell koncentrálni.

„A 2008 óta tartó bizalmi válságot mindenki megérzi,  ezért úgy állítottuk össze a koncepciónkat, hogy egy kötelezettség mentes beszélgetés előzi meg a cégvezető döntését mielőtt mellettünk voksol. Így semmit nem kockáztat, de abban biztos vagyok, hogy a Velünk való találkozásból mindenki profitál” – tette hozzá Fehér Tímea, az Első Magyar Családmentor kft. ügyvezetője, aki biztos abban, hogy a kívülállók sokkal jobban rálátnak a problémákra a stresszes és nehéz döntéshelyzetben lévő embereknél.

TOP 10 legnagyobb buktató induló vállalkozásoknak
1. Bizalomvesztés.
2. Vállalkozói ismeretek hiánya.
3. Hiteles információ, tájékozatlanság hiánya – rossz döntési helyzetek.
4. A tervezés elmaradása (pl.: kiszállási pontok meghatározása), kontroll (hol tartok most).
5. A piaci szereplők feltérképezése és a vállalkozás piaci jelenlétének meghatározása.
6. Jövőkép építésének elmaradása (Hova akarok eljutni?)
7. Cégvezetői személyiségi jegyek túl exponálása (pl.: Én mindent jobban tudok, mit más..).
8. A PR és a marketing (on-line marketing) elhanyagolása, szerepük bagatellizálása.
9. Nem megfelelő partnerek, munkatársak megválasztása.
10. Rossz költség és árképzés, a folyamatos költség optimalizáció elmaradása, jövőbeni célokra történő forrás elkülönítésének hiánya.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük