Vásárlás biztonságosan: retina, újjlenyomat felismeréssel

Hamarosan akár jelszavak megadása nélkül, az ujjlenyomatunkkal vagy a pillantásunkkal is vásárolhatunk online a MasterCard újonnan bejelentett Identity Check szolgáltatásának köszönhetően.

Az új generációs hitelesítés azért is fontos előrelépés, mert a jelszó nélküli vásárlás új távlatokat nyit a kereskedelemben. Ezt támasztja alá a MasterCard globális felmérése is, amelyből kiderült: jelenleg háromból egy fogyasztó inkább félbehagyja az internetes vásárlást, ha nem emlékszik webáruházas jelszavára.

A MasterCard most bejelentett innovációja, az Identity Check többek közt egyszeri SMS-jelszót és ún. biometrikus fizetést is alkalmaz.

“Manapság az emberek különböző eszközökön vásárolnak, és azt várják el a legkorszerűbb technológiától, hogy egyszerűbbé és biztonságosabbá tegye tranzakcióikat. Pontosan erre az igényre válaszul született az Identity Check” – mondta Ajay Bhalla, a MasterCard vállalati biztonsági megoldásokért felelős elnöke. „A MasterCard ezzel az új termékkel kiterjeszti a vállalat elkötelezettségét az online fizetések biztonságának irányába. Eddig az számított, hogy a felhasználó mit tud, mostantól viszont az a lényeges, hogy milyen eszközökkel rendelkezik és ki ő.”

A vásárlók 53 százalékával előfordul, hogy nem emlékszik egy-egy fontos jelszóra, és ezek visszaállításával tíz percnél is hosszabb időt tölt el – derül ki a MasterCard fogyasztói felméréséből, mely azt vizsgálta, hogy az internetezők hogyan viszonyulnak jelszavaikhoz, például milyen gyakran cserélik le őket, vagy felejtkeznek meg róluk. Ennek következtében a felhasználók több mint egyharmada hagyja félbe az internetes vásárlást, tízből hatan pedig azért nem tudják megvenni a kiszemelt terméket, mert a jelszó visszaállításával eltöltött percek miatt kifutnak abból az időkeretből, amit a webshop – biztonsági okokból – a vásárlásra meghatározott.

A kutatás arra is rámutat, hogy a fogyasztók több mint fele szeretné, ha a jelszavakat valami sokkal kényelmesebb, de ugyanazt a biztonsági szintet és egyszerűséget nyújtó azonosítási módszer váltaná fel.

Az Identity Check szolgáltatás első körben az egyesült államokbeli pénzügyi intézmények számára lesz elérhető 2016 közepéig, majd ezt követően 2017 során a világ minden tájára kiterjesztik.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük