Kampány a változó kamatozású jelzáloghitelek fixre váltása érdekében

Kampányt indított a változó kamatozású jelzáloghitelek fix kamatozásúra történő átváltása érdekében a Magyar Nemzeti Bank és a Magyar Bankszövetség – jelentették be a jegybank és a bankszövetség közös sajtótájékoztatóján.

A médiában is nyomon követhető kampányban a bankok várhatóan 129 ezer ügyfelet keresnek meg egy MNB ajánlásban megfogalmazott keretlevél és irányelvek felhasználásával.Egy tájékoztató levelet küldenek ki az ügyfeleiknek annak érdekében, hogy a változó kamatozású jelzáloghitüket fix kamatozásúra módosítsák. Ez a felhívás 894 milliárd forint hitelállományt érint, természetesen a kampány csak figyelemfelhívó, a döntést az ügyfélnek kell meghoznia és felkeresnie a bankját a szerződésmódosítás érdekében.

Freisleben Vilmos, a Magyar Nemzeti Bank (MNB) igazgatója a sajtótájékoztatón azt mondta, hogy a hitelintézetek három ütemben, bankonként akár eltérő időpontokban küldhetik ki a leveleiket személyre szólóan, minden ügyfélnek a saját szerződésére vonatkozó példaszámításokkal segítve a lehetőségek megértését. A legveszélyeztetettebb ügyfélkörnek a 15 éves hátralévő futamidejű, törlesztési képességre tekintettel a kamatkockázatnak leginkább kitett ügyfeleket tekintik, de bárki megkeresheti – banktól kapott levél nélkül is a fiókját a fix kamatozásra történő áttérés szándékával.

Kovács Levente, a Magyar Bankszövetség főtitkára elmondta, hogy az újonnan kötött jelzáloghitelnél a fix kamatozású hitelek aránya 96,5 %, tavaly ilyenkor is már 67,7 % volt ez az arány.

A levél kézhezvétele után a banknak a meglévő szerződés módosítására legalább 30 napos időszakot kell biztosítania az ügyfél számára, és csak az objektíven indokolható díjakat és költségeket lehet a szerződés módosítása kapcsán felszámítani.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük