Kezdő vállalkozók gyakori hibái

Kezdő vállalkozóként mindenki követ el hibákat, érdemes azonban a profiktól tanulni, és ezzel minél több buktatót elkerülni. A K&H, a Cápák között versenyzőinek pénzügyi mentora ezért tippeket ad a Bank több mint 30 évnyi és a műsorban szereplő nemzetközi szinten is ismert és elismert üzletemberek, azaz a Cápák tapasztalatai alapján, hogy miket és hogyan érdemes elkerülni, ha vállalkozást indít vagy fejleszt az ember.

Egy vállalkozás beindítása és működtetése olyan, mint egy repülőgép irányítása – számos funkciót kell egyidőben vezérelni, amelyek egyaránt fontosak, és csak akkor tud felszállni a repülő, ha ezek mindegyike megfelelően működik. Eközben azonban még a legnagyobbakkal is előfordul, hogy hibáznak – derül ki a Cápák között üzleti show befektetőinek vallomásából.

Összegyűjtöttük a legjellemzőbb hibákat, hogy a vállalkozások ne csak beindítsák a saját gépüket, de repülni is tudjanak vele.

szemellenző: nemcsak a szülők elfogultak a gyerekükkel szemben, hanem sokszor a vállalkozók is. Cégükre, termékükre fókuszálnak, miközben nem valósan, a piachoz igazodóan ítélik meg cégüket, terméküket és annak értékét.
csőlátás: aki már hosszú hónapok – akár évek – óta egy adott probléma megoldására fókuszál, gyakran éppen emiatt nem veszi már észre az akár nyilvánvaló megoldást. Ha úgy látjuk, hogy elakadtunk, mindig sokat segíthet, ha valaki külső szemmel ránéz a problémánkra.
sokat akar a szarka: mivel a vállalkozás sikeres működtetése sok időt és energiát igényel, minél jobban elaprózzuk magunkat, annál kevésbé fogunk célt érni.Nagyobb értéke van annak, ha egy valamit csinálunk jól, mintha 4-5 dolgot gyengén.
modern polihisztorok: mivel az induláskor napi szinten számtalan gyors döntést kell meghozni, ezért szinte elkerülhetetlen, hogy a vállalkozást érintő ügyek ne egy kézben legyenek. Idővel azonban érdemes feladatokat delegálni, illetve olyan szakembereket felvenni vagy külső tanácsadóként alkalmazni, aki egy-egy szakterülethez jobban értenek.
hol vannak a vevők?: sok vállalkozás esik abba a hibába, hogy a lehető legjobb terméket akarja létrehozni,  miközben nem fordít időt, energiát az üzletszerzésre. A termékfejlesztés mellett ugyanannyi energiát kell a piacszerzésre is fordítani.

Egy vállalkozás elindítása izgalmas feladat, ahhoz, hogy ez az időszak minél zökkenőmentesebb és gördülékenyebb legyen, kulcsfontosságú a megfelelő szakemberek, partnerek megtalálása, akik a cég igényeire szabott tanácsadással tudják segíteni a vállalkozókat.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük